Sv: Søskenvogn
Jeg har hatt noen tvillingvogner. GT sport dobbel, OTH og lånt en P&T. Av disse liker jeg desidert OTH best.
GT sport dobbel har ikke svingbart forhjul, men er lett, har god plass til oppbevaring av ting i handlekurven og bak setene. Regntrekket er integrert i kalesjen, og det følger med kjølebag. Den tar liten plass sammenlagt og er lett å bære inn og ut av bil. Ulempen er at den lett tippet bakover, og det er liten plass i setene. Setene hadde ikke helt liggestilling. Vi brukte softbag til lillebror og voksipose med bæreplate.
OTH'en er lett å manøvrere, har god plass i setene og omtrent full liggestilling. Setene er ergonomisk tilpasset. Du kan bruke bag til babyen vendt mot deg, men bagen er liten. Når det gjelder regntrekket synes jeg det er genialt. Jeg har brukt det mot vind og hatt luka åpen. Da blir det lunt og godt. Og når det regner kan ungene se ut uten problem, og de synes det er gøy. Tyngdepunktet gjør at vogna ikke vipper eller er ustødig. Det er mye ekstrautstyr å få tak i, som f.eks bumperbar og seat inserts. Når man får taket på å løfte den inn og ut av bilen synes jeg ikke det er noe problem. Den veier bare 14 kg.
P&T vogna imponerte meg ikke i det hele tatt. Som enkel vogn er den sikkert grei, men jeg syntes ikke den duger til søskenvogn. Setene er smale (men ryggen er lang - det er bra). Fotbrettet er i stoff og blir lett slitt. Når søskensetet er montert på er det omtrent ingen lagringsplass da den som sitter bak må ha bena i handlekurven. Man kan riktignok bruke sideveskene hvis man husker å ta de med. Ingen kan ligge i liggestilling når begge setene er i bruk, og det er bare to stillinger i det første setet når søskensetet ikke er på. Jeg synes knærne dunket i søskensetet når begge satt i vogna, og den ble tung å løfte opp over fortauskanter. Den som satt bak var ikke fornøyd over å ikke kunne se noe særlig.