Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?
Jeg har vært på skitur i dag, og nyter at jeg har bedre teknikk etter helgens skikurs, og en god del av turen var riktig fin. Den som gikk over Bogstadvannet - helt flatt. Så bar det opp i skogen, og jeg HATER det. Nå var ikke løypene de beste, det var dels veldig hardt og isete, dels var det scooterkjørte løyper med lite plass og mye humper mellom sporene. Dermed er det et kav med masse kløning å komme seg opp, og enda verre å komme seg ned. Etter flere fall tok jeg av skiene og gikk en del.
Og jeg ser jo at jeg får mye mer trening ut av flate løyper, sånn i forhold til tidsbruken. Jeg bakser mer enn jeg jobber på ve opp, og bruker enda leng tid på angst i nedoverbakkene.
Men så fin Nordmarka enn er, så er den litt skrå og kupert. Men noen løyper er vel bedre enn andre?
Jeg har både fin bok og info fra nettet, men de folka som skriver sånne er rett og slett på et helt annet sted enn meg, det de beskriver som "lett løype med 2-3 motbakker" opplever jeg som non-stop klatring. 
Så: tips?