|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nytt år, nye muligheter
|
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Vi har planer om t/r lommedalen (by) - Greinehytta i morgen. Det er en tur anbefalt barn, ca 5 km hver vei. Blir spennende med mellomsøster, og pulkdebut for lillesøster. Sjekk Skiforeningen for å se løypa.
|
|
|
#22 |
|
Nytt år, nye muligheter
|
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Ja, og Haga er flott, som Schnuppa sier. Øst for parkeringsplassen er det flatt, og vest for parkeringsplassen er det et et jorde som er en eneste lang bakke, og deretter flatt (mot Øverland). På østsiden kan du gå runder på en kilometer eller to og trene teknikk.
|
|
|
#23 |
|
Er frisk!
|
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Fra By til Greinehytta og tilbake. Flatt og fint, og akkurat 10 km tur-retur.
|
|
|
|
#24 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?
Ja.
Riktig, men oppe er det flatt og rolig.
|
|
|
|
#25 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Hvor langt er det fra Movatn til Kjelsås?
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Det er vel ca en mil tror jeg? Jeg er glad i denne løypen fordi jeg både føler at den er skikkelig "inne" i marka, og fordi den går i vakkert terreng og langs Maridalavannet mot slutten. Man kan velge å gå over Sinober i stedet for å gå til Kjelsås også , hvis man vil innom en hytte på veien. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Dvs, det er bakkene opp til Sinober jeg tenker på her - det går jo også an å suse ned til Mobekken/Dausjø.
|
|
|
#28 |
|
Nytt år, nye muligheter
|
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?En av mine favoritturer i Nordmarka er for øvrig fra Skar i Maridalen, via Øyungen inn til Gørjahytta. Der får dere verdens beste vafler! Det er ikke flatt, så ikke helt det du ber om Polyanna, men kanskje noe for Tjorven og Snuppa?
|
|
|
#29 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Tusen takk for gode tips!
|
|
|
#30 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Jeg tenkte kanskje å ta denne turen en av dagene: Rundt Maridalsvannet. Husker det som relativt flatt fra den gangen det var en joggerunde. http://www.skiforeningen.no/marka/showtour.cgi?id=246
|
|
|
#31 |
|
|
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Hmm, det tror jeg ikke er så lurt på ski altså. Hver av langsidene langs vannet er jo flotte, Brekke til Hammeren og Sandermose til Kjelsås. Men hvordan kommer du deg fra Hammeren tli Sandermose? Der er det vel ikke skispor, slik at du må gå over en kilometer langs bilveien, eller eventuelt tråkke egne spor over jordene? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
godtemonster
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Du trenger ikke gå oppom Sandermosen - det er fine skispor fra Hammern, forbi Nes til Sander og videre på østsida av vannet.
|
|
|
#33 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Men, daffy, hvorfor beskriver skiforeningen den som en tur, da?
|
|
|
#35 |
|
godtemonster
Det Daffy sier er feil - se mitt svar over.
|
|
|
#36 |
|
godtemonster
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Du kan gå fra Brekke til Hammern i lysløypa. Så går du over veien og opp til Hønsefoten forbi kirkeruinene. Ved Maridalen kirke går du over veien og fortsetter på løypa opp forbi Nes gård og ned til elveosen ved Dausjøelva. Der krysser du igjen veien og fortsetter opp forbi Sander går, og snart er du ved løypa som går på østsida av vannet.
|
|
|
#38 |
|
godtemonster
Det er kjempefint å gå løypene i Maridalen, og når man først er på den turen, vil jeg anbefale den lille avstikkeren oppom Dausjøen forbi de gamle plassene i Neskroken. Man går så over Dausjøen og ned igjen på østsida av Dausjøelva og kommer ned der hvor løypa går opp til Sander. En perle av en tur, både sommer og vinter.
|
|
|
#40 |
|
|
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Beklager, det ser ut som om dere har helt rett. Den løypen skal jeg jammen prøve selv. Er jo fint med rundløype. Jeg har bare aldri hørt om noen som har gått rundt vannet på ski, så jeg har gått ut fra at det ikke er mulig. |
|
|
|
![]() |
|
|