|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Jeg har vært på skitur i dag, og nyter at jeg har bedre teknikk etter helgens skikurs, og en god del av turen var riktig fin. Den som gikk over Bogstadvannet - helt flatt. Så bar det opp i skogen, og jeg HATER det. Nå var ikke løypene de beste, det var dels veldig hardt og isete, dels var det scooterkjørte løyper med lite plass og mye humper mellom sporene. Dermed er det et kav med masse kløning å komme seg opp, og enda verre å komme seg ned. Etter flere fall tok jeg av skiene og gikk en del.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Maridalen fra brekke til hammern er relativt flat. På skiforeningen.no er de ulike løypene beskrevet. De sier riktignok at veien fra Sognsvann til ullevålseter er ganske flat (med unntak av den siste bakken), og det er jeg uenig i.
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Det er skiforeningen jeg har litt dårlige erfaringer med... De folka er IKKE vestlendinger!
|
|
|
#4 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Hvis du går inn på Skiforeningen sin side og finner en løype så trykk på "Vis terrengprofil" på kartet så ser du høydeforskjellen på løypen vist under kartet.
|
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Ah, snedig. Men litt vanskelig å tolke - det var da et par voldsomt bratte motbakker der, for eksempel? Og viser den tur-retur eller fra Sognsvann til Ullevålsseter?
|
|
|
#6 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Ingen tips til løyper, men spikerfeste hjelper. Samt å øve teknikk i oppoverbakke. :dulter: Løpende små skritt er bra. Det tipper jeg du får dreisen på kjapt.
|
|
|
#8 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Terrengprofilen viser tur-retur. Følg med på den grønne prikken på kartet samtidig.
|
|
|
#9 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Du kan gå en rundtur i Maridalen, der er det ikke veldig bakkete.
|
|
|
#10 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Denne ruta har total stigning på 198 m, totalt fall er 54m. Det blir nok ikke mye flatere.
|
|
|
|
#11 |
|
Kleintje I + II
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Må du ende på samme sted som du starter?
|
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Jeg glemte å nevne at 10 km er min lengste skitur på årevis.
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?
Ullevålseter, mener du?
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Det er jo kjempebratt opp til Brunkollen! I hvert fall joggeløypa mi forbi Østernvann.
|
|
|
#15 |
|
godtemonster
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?En fin og piktoresk tur på noen få km er fra innerst ved Maridalsvannet (ved osen til Dausjøelva), opp gjennom Neskroken til Dausjø og ned igjen på den andre siden av elva. Lite folk og lite bakker og veldig vakkert.
|
|
|
#16 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Det er mer stigninger fra Fossum og innover enn det er fra Songsvann til Ullevålseter, syns jeg. Liker du ikke motbakker, skal du ikke gå innover derfra. Fra Østernvann og innover er det opp, opp, opp. Dessverre er jo Oslomarka og Bærumsmarka sånn.
|
|
|
#18 |
|
godtemonster
Men den bakken er tilgjengjel bratt. Vi planlegger den turen i morgen.
|
|
|
#19 |
|
Livsnyter
|
Sv: Den flateste turen i Nordmarka eller Bærumsmarka?Det kjøres opp løyper på golfbanene rundt Haga - langs Griniveien. Et fint startutgangspunkt er å parkere ved enten klubbhuset på Haga eller Øverland Gård (på vei opp til Kolsåsbakken). Løypene er flate og fine, men litt kjedelige. Det som er fint der er at du kan variere løypa med små forskjellige runder ettersom hvor langt du ønsker å gå eller hvor lang tid du har til rådighet. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kjernesnill
|
Jeg kan ikke komme med anbefalinger i Nordmarka ser jeg, for jeg tenkte på dette strekket som helt ideelt. Men jeg kan komme med et bra tips for god løypekvalitet: Legg turen dit hvor det er nykjørte løyper, da har løypemaskinen frest bort det harde og isete, og det er ofte mye bedre forhold enn man kan frykte utifra standarden på fortauet like i nærheten. Veldig ofte er det nykjørt fra store utfartssteder som Kjelsåstraktene og Fossum, begge steder har tonnevis med skientusiaster.
|
![]() |
|
|