Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Orientalsk vs. innvandrerbutikk

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-02-13, 10:49   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Orientalsk vs. innvandrerbutikk

For øyeblikket ligger det to tråder på forumet som handler om "orientalske" butikker. Først reagerte jeg på ordbruken, jeg syns orientalsk er ganske gammeldags, og for meg fremstår det som litt fordomsfullt eller uvitende. Som "japaneser", liksom. Jeg må understreke at jeg tror ikke de som har brukt ordet i disse trådene er fordomsfulle, altså.

Men etter å ha tenkt litt så kaller jo jeg de samme butikkene for "innvandrerbutikk", noe som egentlig ikke er det spøtt bedre, ei heller sier noe mer om hva slags butikk det er snakk om.

Jeg googlet "orientalsk" og det har for det første bredere nedslagsfelt enn jeg har brukt det om, og selv om det blir betegnet som gammeldags er det tydeligvis ikke noe negativt knyttet opp mot begrepet.

Så hva vil være en god betegnelse på butikker med matvarer fra Asia? Og hvordan skille mellom øst- og vestasia?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:25.