Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-13, 11:01   #11
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Ang. obligatorisk innbetaling til klassekonto i regi av sosialkontakt

Jeg er beinhard på gratisprinsippet når skolen er arrangør. Faktisk tar jeg litt av æren for at barneskolen vår måtte slutte å kreve at klassekassa dekket fem tusen til bussreisen når de skulle på leirskole - til sammen femten tusen på trinnet siden de er tre paralleller. Rektor drev og mer eller mindre truet med at pengene kom til å bli tatt fra undervisning hvis ikke foreldrene dekket bussen - og det provoserte meg nok til at jeg satt meg på bakbeina. Jeg syns det var mer rimelig at rektor jobbet oppover i systemet for å få penger nok på budsjettet, mot utdanningsdirektøren f.eks., i stedet for å alltid jobbe nedover. Det er noen skoleledere som er veldig smålige og lite strategiske, og det er ikke foreldrene som skal eie det problemet. Her i kommunen trykker skoledirektøren opp læreplaner for 500 000 i året - i glanset papir - bortkastede penger, lærerne ønsker primært sett å få den lokale læreplanen i en fil, men er det noen som hører på det?

Det er jo mye som er gratis, her i byen f.eks. så er det gratis skøytebaner både her og der, og det er gratis å reise med bussen i skoletiden for alle skoleelever. Museer har ofte nesten gratistilbud til elever, den kulturelle skolesekken har mange tilbud, etc. etc. Det vi har sponset fra klassekassa er gjerne mat i forbindelse med noen av utfluktene - at de en gang i året f.eks. får bestille pizza etter skøyteturen eller lignende.

Og det Filifjonka skriver er jeg hundre prosent enig i.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:23.