|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#13 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
Sv: Nasjonaldemokratene (dt.no)Jeg skal forsøke å svare på noen av deres såkalte spørsmål:
Når det gjelder innvandringen jeg vill bli kvitt er det den innvandringen som primært kommer av familie gjenforening. Det at en får asyl i Norge også kommer 10 andre angivelige familiemedlemmer synes jeg er forkastelig og en utnyttelse av systemet slik det er i dag.
Dette har selvfølgelig med respekt for andre meninger å gjøre. 4. Respekt: Dere snakker om at man skal vise respekt og medmenneskelighet, men så fort noen har en annen mening en dere så greier dere verken å gjøre noen av delene. Det å kunne vise noen respekt handler ikke bare om å vise respekt for de som man er enige med, men like mye med å vise respekt for de man ikke er enige med. De holdningene dere har her inne er skremmende synes jeg og det er ikke rart ungdommen i Norge i dag ikke kan vise respekt for noen når det er foreldre som dere som skal forklare dem om begreper som respekt og medmenneskelighet. Tenk dere om dere kunne akseptere de som har et annet syn en dere. Latt de som ikke ønsker kontakt med andre raser fått sagt det og levd uten å bli tvunget til å omgås dem. Da hadde vi jo ikke hatt noe problem og det hadde ikke vært behov for verken rasisme eller noe lignende for da kunne folk gjort som de ville. Men nei dette kan ikke dere akseptere for viss en person måtte komme med en annen mening en hva dere har så skal dere ikke akseptere det, men påtvinge vedkommende deres synspunkter nøyaktig slik de gjør i samfunn hver det absolutt ikke er demokrati. Dere er ikke bare barnslige i deres argumentasjon, men dere mangler både evnen til og vise og forstå respekt og demokratiets betydning. |
|
|
|
|
|