Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nasjonaldemokratene (dt.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-07, 17:00   #13
Wolfen
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2007
Wolfen kan håpe på forbedringer
Standard

Sv: Nasjonaldemokratene (dt.no)

Jeg skal forsøke å svare på noen av deres såkalte spørsmål:

• Hva mener jeg med innvandrere, eller hvem er det Nasjonaldemokratene mener ikke bør få adgang til Norge.
Svar: Vi mener alle mennesker som ønsker å komme her til landet for å jobbe å følge Norske regler skal kunne gjøre det så sant de søker visum og får innvilget dette og har en jobb når de kommer. Når det så gjelder de som ikke har en jobb, men som ønsker å komme til Norge for å søke beskyttelse så skal vi selvfølgelig hjelpe disse også, men de skal hjem når det er trygt for dem og de skal ikke få Norsk statsborgerskap.

Når det gjelder innvandringen jeg vill bli kvitt er det den innvandringen som primært kommer av familie gjenforening. Det at en får asyl i Norge også kommer 10 andre angivelige familiemedlemmer synes jeg er forkastelig og en utnyttelse av systemet slik det er i dag.
  • Sammenligne Nasjonaldemokratenes meninger med Hitler? Hvordan i all verden kan dere gjøre det? Dere bør lese historien og finne ut hva Nazister er og hva de sto for og ikke bare slenge ut tomme påstander. En Nazist er en Nasjonalsosialist ikke en NasjonalDEMOKRAT slik jeg er og der er det en vesentlig forskjell.
  • Bevare etnisk Norske eller hvite nordmenn og kvinner?
Svar: Ja jeg ønsker å bevare den hvite delen av vårt lands befolkning som kjennetegnes ved hjelp av Blå øyne. Jeg kaller meg selv rase bevist noe som betyr at jeg ikke ser ned på mennesker av en annen rase eller opp til dem. Det må jo være lov å si at jeg liker meg best i selskap med hvite og folk med samme etniske opprinnelse og kultur som meg selv uten at man skal være en ”ond” person av den grunn. Dersom det finnes folk som mener de trives best i selskap med folk av en annen rase så er de hjertelig velkomne til å mene det, men de må også kunne akseptere oss som mener noe annet.

Dette har selvfølgelig med respekt for andre meninger å gjøre.

4. Respekt: Dere snakker om at man skal vise respekt og medmenneskelighet, men så fort noen har en annen mening en dere så greier dere verken å gjøre noen av delene. Det å kunne vise noen respekt handler ikke bare om å vise respekt for de som man er enige med, men like mye med å vise respekt for de man ikke er enige med.
De holdningene dere har her inne er skremmende synes jeg og det er ikke rart ungdommen i Norge i dag ikke kan vise respekt for noen når det er foreldre som dere som skal forklare dem om begreper som respekt og medmenneskelighet.

Tenk dere om dere kunne akseptere de som har et annet syn en dere. Latt de som ikke ønsker kontakt med andre raser fått sagt det og levd uten å bli tvunget til å omgås dem. Da hadde vi jo ikke hatt noe problem og det hadde ikke vært behov for verken rasisme eller noe lignende for da kunne folk gjort som de ville.

Men nei dette kan ikke dere akseptere for viss en person måtte komme med en annen mening en hva dere har så skal dere ikke akseptere det, men påtvinge vedkommende deres synspunkter nøyaktig slik de gjør i samfunn hver det absolutt ikke er demokrati.

Dere er ikke bare barnslige i deres argumentasjon, men dere mangler både evnen til og vise og forstå respekt og demokratiets betydning.

Wolfen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.