Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Gresk mat

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-13, 07:16   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gresk mat

Senest i går leste jeg at Hellas ikke er stedet man drar på grunn av maten. Og det har jeg hørt før. Nå er det mange andre gode grunner til å dra til greske øyer selvfølgelig, men jeg skjønner ikke at så mange ikke liker den greske maten. Den er jo så god! Selvfølgelig kan en få litt ymse når en er turist og spiser rundt omkring, men det gjelder i stor grad også i for eksempel Italia, et land med mye høyere matprofil. Jeg syns det var langt mellom de skikkelig gode måltidene på Sardinia for eksempel, selv om vi prøvde å finne gode restauranter. Vi fant et par av dem også, men ellers så var det en god del intetsigende pizza/pasta/kjøttstykker som ikke akkurat forandret livet mitt.

Den greske maten føles så frisk, grønnsakene og salatene er så gode, tomater og agurk med så utrolig mye smak, det er tsatsiki og deilige lammegryter og grillspyd og fisk og skalldyr, for ikke å snakke om alle de gode små meze-rettene med dolmades og kjøttboller og kikertboller og fetaost, og den tykke deilige yoghurten med honning til dessert. Jeg finner alltid god mat på greske øyer. Hva er det dere ikke liker, liksom?

Sist redigert av Filifjonka : 05-06-13 kl 08:09.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:30.