|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
kamerat
|
![]() Sv: Gresk matJeg liker mye gresk mat, men det kan jo lett bli nokså ensformig, da. Jeg simpelthen elsker gresk salat, plain tomatsalat, tzatziki, yoghurt med honning, souvlaki, grillet fisk med sitron og olivenolje osv. osv., men vi er ofte lenge i Hellas, og jeg pleier å gå lei etter ca. ti dager.
![]() |
#2 |
I mål
|
![]() Sv: Gresk mat
Jeg er enig med Toffskij. Jeg synes mange av ovnsrettene blir veldig like, at mye av det andre er godt, men at det blir noe ensforming etterhvert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
kamerat
|
Definitivt. Som sagt, man må finne de rette stedene.
![]() |
#5 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gresk matVi har spist mye godt på Kreta, Naxos og Samos. Men god mat er ikke overalt, maten må være orginalt hjemmelagd. Jeg liker ikke blekksprut som henger i sola og stinker. Beste opplevelse er nok på Samos oppe i byen Pythagorion. En familie som serverte mat i en bakgård. Respatex bord og store lyskasser over. Men jeg synes maten var ferskere og friskere, men utvalget mindre i Kroatia og Montenegro. Turistene bør være glade i tomat, agurk, løk, squids, blåskjell eller pizza. Jeg har spist meg mest opp i vekt i Tyrkia. I Marmaris på et hotell med halvpansjon. Kokkene hadde egen tips kasse, og den ble flittig brukt.
![]() |
#6 |
intro
|
Enig - en del kjipt og smakløst, synes jeg.
![]() |
![]() |
|
|