Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sparkingen av stortingsreferenten

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-13, 14:16   #10
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sparkingen av stortingsreferenten

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Angående hva man kan lære.

I oktober sa AUF dette:

Jeg antar at de har dette nå. Har andre ungdomsorganisasjoner det? Burde de? Hva, i så fall? For hvilke organisasjoner? Hva bør slike instrukser inneholde rent konkret? Hva slags dilemmaer kan man komme opp i? Hvilke diskusjoner bør for eksempel en ledergruppe i en ideell organisasjon ha hatt på forhånd? Hvordan og hvor ofte bør man gjennomgå disse? Hvordan han man dialoger på dem? Skal det trenes på slikt?

Jeg tror at det ofte ikke er instruksen eller retningslinjene som avgjør hvor godt man agerer, men hvor godt man har reflektert rundt instruksen, og trent på den. Prosessene som foregikk i panikken på MS Torbjørn kan være nyttige innspill i denne typen beredskapstrening, tror jeg.

Den setningen du siterer kan jo likegjerne bety at man ikke har noen retningslinjer for særskildt vern av sentrale tillitsvalgte, det sier jo ikke noe om retningslinjer for håndtering av krisesituasjoner i sin helhet?

Når jeg tenker meg om, har jeg ikke sett noen retningslinjer for håndtering av terroristhandlinger på min arbeidsplass heller, eller blitt drillet i gisselsituasjoner. Burde ikke det være mer alvorlig enn at frivillige organisasjoner ikke er "terrortrent"?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.