Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Egoistisk av voksne å snyte ungdommen for OL?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-13, 10:51   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egoistisk av voksne å snyte ungdommen for OL?

Siste meningsmåling viser at Oslofolk ikke vil ha OL, og generalsekretæren i Idrettsforbundet sier følgende:

Sitat:

De som er under 30 har vokst opp med fortellingen om Lillehammer-festen. De har hørt om den, de har sett bilder av den og de har kanskje drømt om den. Men de har ikke opplevd den. Nå vil de det. Nå vil de ha sjansen til å oppleve alt det de bare har hørt om. - Og så skal vi eldre nekte dem det?
- Ja det ser ut til at det er det som er tilfellet. Skepsisen til OL er størst blant de som har vært med på en OL-fest på hjemmebane og vet hvilken enorm opplevelse det er.
- Hva synes du om det?
- Jeg synes det er egoistisk av de eldre. Jeg synes det er kjipt at de ikke vil la de unge få opplevde den festen de selv deltok i på Lillehammer og foran TV-apparatene for snart 30 år siden, sier Andersen.

For meg er dette helt idiotisk. Skjønner han ikke at ikke alle syns at OL på Lillehammer var fantastisk? Drømt om OL på Lillehammer? Det høres jo helt latterlig ut.

Mitt nei til OL handler om sløseri. Oslo har en helt fullstendig hull i hodet økonomi, og da syns jeg det er sært å bruke en fantazillion på et idrettsarrangement som den økonomiske effekten av er svært tvilsom. Jeg tror det heller handler om at vi over 30 har et litt mer realistisk syn på hva som trengs, enn egoisme. Egoisme fordrer jo at man vil ha noe for seg selv, og å påstå at de over 30 vil ha OL-opplevelsen for seg selv henger ikke på greip, altså.

(Jeg ser at det diskuteres om undersøkelsen er valid, altså, jeg reagerer kun på uttalelsene til generalsekretæren)

http://www.osloby.no/nyheter/--Egois...l#.UhXAg7zLBT4

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.