Sv: Egoistisk av voksne å snyte ungdommen for OL?
Ting kan vel tyde på at man heller bør bruke krefter på å rydde opp i det navlebeskuende, menneskefiendlige, korrupte sirkuset som IOC står for enn på å drysse utallige milliarder over dem her i Oslo også. Jeg skjønner at mange syns skirenn er god underholdning, selv om jeg ikke gjør det, men selv de minst oppegående burde vel etterhvert ha fått med seg at ikke bør støtte noe som arrangeres av IOC. Arranger gjerne store idrettsarrangementer, men ikke søk om OL nå.
Oslo, og Norge, har mange utfordringer. Jeg tror ikke det vil hjelpe på noen av dem å bruke kanskje 100 milliarder på å arrangere vinter-OL. (Dette kommer til å koste mye mer enn de 30 milliardene tillhengerne hevder er prisen, og vi vil ha lite igjen for det etterpå). Vi kan få ganske mye underholdning for 30 millarder kroner, uten å legge flere penger i kassen til IOC.
Jeg burde kanskje gjøre mitt for å få mer oppmerksomhet rettet mot hvor ille det er at neste OL skal arrangeres i Russland frem mot 8. september. Man kan jo håpe at et generelt negativt fokus på IOC og OL kan bidra til at flest mulig sier nei takk til å få dette til Oslo.
Ben "old, grumpy" Murphy
|