Sv: Opplys meg: ridning
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Jeg har i alle fall hørt at "hestejenter driver ikke med tull" (overdreven fyll og sånt, tror jeg de mener), men aner ikke om det har noe hold i virkeligheten.
Her kan jeg slå til og fortelle at i amerikanske fengsler sitter det ingen som har spilt i korps!! (Dette kunne da datteren min fortelle etter å ha vært på et korpsseminar. Skulle gjerne ha hørt tonefallet det ble fortalt i. I USA er korpsspilling litt nerdete tror jeg. Fikk i alle fall med meg at den ene legen etter den andre i Greys anotomy hadde spilt i korps. )
Jeg har også sett forskningen som viser at hestejenter blir gode på ledelse, og det tror jeg gjerne på. Det å styre dyret er ledelse i praksis - og det du trener på blir du god på. Men man også trene på å dirigere i korps, eller være speiderleder i speideren, eller lagkaptein på fotball - som også er ledelse i praksis. (men klart, alle som rir, må kunne det. Alle på et fotballag er ikke lagkaptein)