Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Om bursdager og selvbestemmelse

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-13, 12:49   #13
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om bursdager og selvbestemmelse

Nå har jeg skrevet i tråden til Bergensis om særlig jenter som blir oversett eller holdt utenfor. Og jeg har selv angret stort på at 6 åringen fikk bestemme noe i fjor, det var alle jentene i klassen og noen til. Nå er det kun alle jentene i klassen, og jeg kommer til å holde hardt på det. De er ikke så mange. Jeg har to jenter og vil si at sånn er det!

Vi hadde en kjedelig episode allerede i barnehagen, da en jente i femårsgruppen inviterte alle bortsett fra to, min var en av de. Jeg og min jente brydde oss lite, men den andre familien brydde seg veldig mye. Leder i barnehagen ble koblet på, de siste barna ble invitert, bursdagsbarnet gråt og ville ikke ha de siste der. Det var bare så pinlig og ekkelt for alle. Ikke minst barnehagen som hadde sett problemet og brukt våren til inkluderings lek og spill.

Nå har jeg tenkt at det enkle er det beste, og at det er voksne som bestemmer tom 7. klasse, eller at det er enighet i klassen om annen praksis. Det er en slags folkeopprdagelse å godta at alle er med.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.