Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hjelp, jeg kan ingenting om Oslo!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-14, 01:04   #1
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hjelp, jeg kan ingenting om Oslo!

Jeg driver og planlegger (mentalt) en tur for meg og eldstefrøkna til Oslo i høstferien, men innser at jeg kan jo ingenting om min egen hovedstad. Jeg har tuslet ett par ganger på Karl Johan, og tatt trikk og buss til St.hans haugen fordi mannen har et søskenbarn som bodde i studentbyen der, men det er alt.

Hvor bør vi bo? Blir det helt feil å tenke at det hadde vært fint å bo i nærheten av Grünerløkka framfor på Karl Johan? Er det trygt der? Finnes det noen bedre steder? Jeg er ute etter et litt hyggelig strøk med kafeer og slikt.

Jeg tenker at vi skal på teateret og se Billy Elliot og besøke Vigelandsparken. Ja også kanskje museumet for samtidskunst og barnekunst. Og ellers gå på kafe og tusle. Kanskje kino? Vi skal på jentetur! Det blir i starten av oktober så jeg antar det blir regntungt og grått så botanisk hage blir sikkert helt feil.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.