Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Stakkars kvinne, men likevel

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-14, 12:13   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stakkars kvinne, men likevel

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10146370

Jeg sitter og rister på hodet. Hvis en har nok teknisk innsikt til å bruke Internett, Skype og Nettbank, hvordan kan man unngått å ha hørt om svindel som dette? Jeg mener, det er ikke første gang en lignende historie er oppe i massemedia.

Jeg er ingen psykolog, men mennesket har vel så stor evne til selvbedrag at man overbeviser seg selv om at dette er ekte kjærlighet, selv om det følger oppskrift på lignende svindelhistorier? "Det skjer ikke meg, for dette er ekte kjærlighet. Jeg stoler på han/henne." Samtidig må hun ha skjønt at familien ville ikke tro på dette, siden hun har holdt de utenfor.

Sender 600 000 til en mann man aldri har møtt... tar med "viktige dokumenter". Sukk.

Jeg tror hun er lurt trill rundt, og håper hun får en mild dom og blir overført til Norge. Pengene hun har sendt vil hun aldri se igjen, det er straff i seg selv. Det var bra hun ble tatt på første forsøk. Hadde det gått bra, ville de sendt henne en gang til med større mengder. Desto større beslag, desto strengere dom.
Og "kjæresten" ville ha loppet henne for alt. Jeg håper hun ikke har gitt han så mye at hun har pantsatt hjemmet sitt, at hun "bare" har gitt oppsparte midler. Dessverre blir hun neppe den siste som blir lurt.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.