Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Stakkars kvinne, men likevel

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-14, 14:07   #21
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stakkars kvinne, men likevel

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Og jeg synser på bakgrunn av VG-artikkelen. Jeg tror forresten jeg har sett Dr. Phil-episoden du sikter til. Den ga jo "in denial" et helt nytt ansikt for min del.

Ikke sant? Jeg ble ganske fascinert.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 14:15   #22
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ikke sant? Jeg ble ganske fascinert.

Ja, virkelig! Jeg husker de viste bildene han hadde sendt av "passet" og "førerkortet" sitt, og i "passet" stakk håret hans utfor "bilderammen" på passet, og nøyaktig samme bildet var brukt i både pass og førerkort, selv om de var utstedt forskjellige år. Helt normalt, selvsagt.

"Yeah, I agree that's a little bit weird, but that's probably how they do it in his country."

Gammel 20-03-14, 14:19   #23
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ja, virkelig! Jeg husker de viste bildene han hadde sendt av "passet" og "førerkortet" sitt, og i "passet" stakk håret hans utfor "bilderammen" på passet, og nøyaktig samme bildet var brukt i både pass og førerkort, selv om de var utstedt forskjellige år. Helt normalt, selvsagt.

"Yeah, I agree that's a little bit weird, but that's probably how they do it in his country."

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 14:21   #24
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det husker jeg ikke?

Jeg husker derimot at damen jeg så hadde en amerikansk kjæreste som jobbet for staten med noe veldig hemmelig, og skrev vakre kjærlighetsbrev, og da produksjonsfolka viste at bildet hun hadde sett av ham var av en helt annen fyr, så var det "litt merkelig", bare.

Stakkars damen.

Gammel 20-03-14, 14:58   #25
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Elskovsyke damer kan vøære utrolig dumme.

Jeg tror dere kan redigere dette til "elskovssyke folk", for det har da vitterlig versert historier om enslige menn som har blitt lokket til å sende formuen til "damer i Afrika" som skulle komme på besøk snart.

Nå svindler de også damer, siden også enslige, voksne damer har god økonomi som regel.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 15:12   #26
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg er så kynisk at jeg tror slike damer skjønner hva de er med på (til en vis grad) til de blir tatt. Da forstår de plutselig ingenting, og er så klart lurt. Intetanende som de er.

Når kasanovaen ikke er en kasanova, men en kynisk smugler er det sikkert vaskelig å komme ut av det, men at de ikke forstår at noe er i gjære går jeg ikke med på.

Gammel 20-03-14, 15:13   #27
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes man skal tenke litt, for det er faktisk folk som er litt "kortere" enn andre på enkelte områder, og de er så utrolig lett bytte.

En jeg nylig har hørt om har heldigvis ikke blitt lurt til noe straffbart, men han har sendt hundretusenvis av kroner til en såkalt kjæreste i Thailand. Som i retur sender de mest tåredryppende historier, og bilder. Et raskt søk på google viste jo at dette ikke var sant, bildene var fra en reklame av noe slag.
Det finnes ikke noe hjelp og få, desperat forsøker familien å hjelpe han, få han umydiggjort osv. men det skal MYE til, og nå mister han snart tak over hodet selv. I bunnløs gjeld. Man trenger ikke ha god økonomi, i Norge får man lett lånt penger.

Det eneste de vet er at det er utrolig mange slike saker i Økokrim for tiden, og de rammer nesten utelukkende folk med litt mindre nettverk og mental kapasitet enn andre. De som faller mellom to stoler, disse er ofte ensomme uten noe skikkelig tilbud også. For friske for diagnose som samles under psykisk utviklingshemmet og for syke til å fungere normalt med friske.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 15:15   #28
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det er den velkjente "det hender bare med andre, det skjer ikke meg"-mekanismen som slår inn.
Ensomme mennesker som får en kjærestesjanse fra et eller annet sted og blir lurt for penger.
Ski- og scooterkjørere som tar sjanser og utløser snøskred.
Bilførere som tar uvettige forbikjøringer og kræsjer.
og så videre.

Næh, det hender ikke meg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 15:19   #29
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Og "jeg skulle så veldig ønske at dette var sant"-mekanismen.

Gammel 20-03-14, 22:19   #30
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg synes man skal tenke litt, for det er faktisk folk som er litt "kortere" enn andre på enkelte områder, og de er så utrolig lett bytte.

Det er et godt poeng. Jeg så en overskrift at familien sa at damen var veldig snill og godtroende, eller noe i den retning, og tenkte at de egentlig mener at hun er dum og lettlurt (for å si det enkelt).

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-14, 23:37   #31
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke at det et pussig at det finnes mennesker som lar seg svindle og lure av dyktige manipulatorer, og som vikler seg langt inn i noe de ikke evner å komme seg ut av, delvis fordi de mangler evnen til å realitetsorientere seg. Og som fenomen er det nok langt vanligere enn bestemødre som "break bad".

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.