Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?
Jeg skal kjøpe vogn! Men valget er litt vanskeligere enn det har vært tidligere. Med de to andre barna har jeg kjøpt første og beste, denne gang skal det være hakket mer gjennomtenkt. 
Jeg har gjort masse research, kikket på nett, prøvetrillet vogner på jobb (praktisk å jobbe på småbarnsavdeling!) osv. Uansett hvilke vogner jeg ser på kommer jeg tilbake til Mountain Buggy og Bugaboo, da helst Buffalo men Cameleon 3 er også aktuell. Trenger jeg de store hjulene når jeg ikke har planer om å trille i snøvær, liksom? Jeg har satt opp en for/mot liste.
Buggaboo:
For: Høy kant på bagen, og dermed stor plass til både skinn, pose, og voksende baby utover vinteren. Får baby i september, og er avhengig av en bag med litt plass i. Barnet kan være vendt mot den som triller, det sitter høyt og kan titte ut. Vogna er jo også dritlekker.
Mot: Prisen. Når barnet blir så stort at det kan være aktuelt å hoppe oppi og ut av vogna selv, er ikke det noe som vil fungere. Føles litt "slarkete" på en måte. Ikke ustødig, men litt "løs".
Mountain Buggy:
For: God erfaring med denne fra tidligere. Behagelig å trille, stødig og god. Barnet kan hoppe oppi og utav denne selv etterhvert. Hadde jeg fått barn på denne tiden av året, så hadde jeg nok kjøpt denne.
Mot: Barnet kan ikke være vent mot den som triller. Bagen har også litt lavere kanter enn buggisen.
Den ultimate løsningen hadde vært bugaboo det første halvannet-to årene, og så mountainbuggy etter det. Men det vil ikke mannen høre snakk om. Jeg kan jo selvsagt kjøpe buggis og "ombestemme meg plutselig" om to år, men han er ganske smart og vil nok gjennomskue. 
Så er det jo også spørsmålet om man skal kjøpe ny eller brukt. Økonomien sier brukt, men plutselig fikk man litt mer igjen på skatten enn man hadde regnet med, så jeg kan i teorien kjøpe hva jeg vil. Det er jo en investering, og man kan selge etterpå... Det som er greit med å kjøpe ny vogn er jo garantien...
Så, what to choose? Kom gjerne med tips til andre vogner som oppfyller alle ønsker, om de finnes. Det er også en fordel om de er lette, og ikke tar altfor stor plass sammenlagt.