Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-14, 16:26   #21
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen synse litt om vogner sammen med meg?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Selv nå som pjokken er godt over 1,5 år er jeg ikke komfortabel med mye trilling den veien.

Det var ikke jeg heller, før poden var nærmere 2,5. Og fremdeles savner både han og jeg muligheten til å ha ham vendt mot meg når vi en sjelden gang bruker vogn.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 17:24   #22
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Hva gjør jeg i en barnevogntråd..!?!

*gammel idrettsskade*

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 19:44   #23
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg ville kjøpt en brukt Brio Happy med lufthjul til å ha som bagvogn det første året, og deretter sett an status når bagperioden er over.

Den ser tradisjonell ut, men er veldig god og stødig og trille og babyen ligger høyt og ikke "der nede" som i buggis etc. Sportdelen er også fin til barn under 1 år.

Vogn uten svingbare fremhjul er ikke aktuelt.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-14, 22:21   #24
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg fikk barn i september og brukte baggen på MB til Mars/April. Var ikke noe stress å ha henne fremovervendt etter det. Lå godt i pose.

Gammel 11-04-14, 22:27   #25
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke det at det er stress å ha barnet forovervendt, men både jeg og våre barn har foretrukket å ha blikkontakt. Jeg tror i grunnen aldri de hadde brydd seg om å sitte bakovervendt i vogn. Og hvertfall ikke i Bugaboo, for den gir veldig god utsikt uansett hvilken vei barnet sitter.

Gammel 11-04-14, 22:36   #26
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Ok... "stress" for verken meg eller barnet. Alle barn er forskjellig. Noen er avhengig av blikkontakt, andre ikke.

Nr. 3 ville gjerne sitte mot meg, og derfor hadde jeg Brio Go ved siden av MB til henne.

Gammel 11-04-14, 23:05   #27
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Ok... "stress" for verken meg eller barnet. Alle barn er forskjellig. Noen er avhengig av blikkontakt, andre ikke.

Absolutt alle barn trenger vel å speile voksne for å avgjøre hvordan de skal reagere, det er sånn vi lærer. For noen år siden ble det foretatt en studie som viste at barn som ble trillet vendt vekk fra den som trillet, hadde høyere puls enn barn som kunne se den som trillet. Dette er jo noe man som forelder ikke akkurat ser da. Her er en artikkel om det.

Man må jo selvsagt også ta med i betraktningen hvor mye man bruker vogn osv, men jeg synes likevel det er betenkelig at vi velger praktiske løsninger og lette vogner framfor barnas mulighet til å kommunsere med oss når de er i vogn.

Gammel 11-04-14, 23:12   #28
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg ble aldri komfortabel med å ha eldstemann fra meg, og solgte city eliten vi kjøpte da han var 2,5 av den grunn. HAN var ikke komforbabel med det heller, han ville prate, prate, prate.

Å kunne ha dem vendt mot meg var så viktig for meg at selv "paraplytrilla" vår er bakovervendt (zapp xtra, kan være bakovervendt i alle fall, er stort sett det for oss)

Nå har ikke noen av mine vært i vogn på en stund, så hva jeg gjør her, vet jeg ikke.

Men ungen vendt mot meg, viktig for meg, viktig for ungene. Viktigere for de yngste. men for meg viktig hele veien.

Gammel 11-04-14, 23:21   #29
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Kjøp noe som er godt å trille, med stor bag og hvor du kan se barnet. Jeg har hatt utrolig mange vogner, men som babyvogn var emmaljunga Edge duo combi suveren.

Gammel 11-04-14, 23:23   #30
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kjøp noe som er godt å trille, med stor bag og hvor du kan se barnet. Jeg har hatt utrolig mange vogner, men som babyvogn var emmaljunga Edge duo combi suveren.

Jeg er enig i at det var en fantastisk vogn på mange vis, men jeg hadde aldri valgt noe så tungt og stort igjen, og uten svingbare hjul. Den veide jo nærmere 20 kg med sportsvogndel?

Gammel 11-04-14, 23:27   #31
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Absolutt alle barn trenger vel å speile voksne for å avgjøre hvordan de skal reagere, det er sånn vi lærer. For noen år siden ble det foretatt en studie som viste at barn som ble trillet vendt vekk fra den som trillet, hadde høyere puls enn barn som kunne se den som trillet. Dette er jo noe man som forelder ikke akkurat ser da. Her er en artikkel om det.

Man må jo selvsagt også ta med i betraktningen hvor mye man bruker vogn osv, men jeg synes likevel det er betenkelig at vi velger praktiske løsninger og lette vogner framfor barnas mulighet til å kommunsere med oss når de er i vogn.

Mine barn har hatt mulighet til å speile meg stort sett hele døgnet. Da de lå i vogn var det stort sett på tur for å sove. De har ikke hatt vondt av å oppleve verden fremovervendt i vogn den tiden de gjorde det.

Det blir litt for dumt at en studie skal fortelle meg hvordan mine barn har det. Alle mine 3 barn er forskjellige og har hatt forkskjellige vognbehov. Jeg har lest mine barn så godt jeg kan og alle har det helt fint i dag, til tross for at de har sittet fremovervendt i vognen.

Gammel 11-04-14, 23:28   #32
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg er enig i at det var en fantastisk vogn på mange vis, men jeg hadde aldri valgt noe så tungt og stort igjen, og uten svingbare hjul. Den veide jo nærmere 20 kg med sportsvogndel?

ja, sikkert. Men til høstbarn i Rogaland var den super. Syntes ikke den var tung, jeg.

Gammel 11-04-14, 23:35   #33
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

ja, sikkert. Men til høstbarn i Rogaland var den super. Syntes ikke den var tung, jeg.

Jeg tror hakkene i støtfangeren på bilen sa gubben at den var for tung for meg. Jeg hadde en tendens til å slippe understellet ned på bilen når jeg løftet den inn/ut. Men bagen var virkelig fantastisk.

Gammel 11-04-14, 23:50   #34
Input

Input sin avatar

Standard

Det blir litt for dumt at en studie skal fortelle meg hvordan mine barn har det.

Altså, det er jo ikke akkurat det den gjør da. All forskning handler jo om å finne ut hva man skal anbefale, også velger man å ikke følge de anbefalingene om man føler det ikke passer for en. Det finnes ingen foreldre som velger det optimale til enhver tid. Men jeg synes likevel det er viktig, og jeg kommer ikke til å slutte å snakke om det fordi du blir fornærma.

Gammel 12-04-14, 00:19   #35
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Mine barn har hatt mulighet til å speile meg stort sett hele døgnet. Da de lå i vogn var det stort sett på tur for å sove. De har ikke hatt vondt av å oppleve verden fremovervendt i vogn den tiden de gjorde det.

Det blir litt for dumt at en studie skal fortelle meg hvordan mine barn har det.

Våre trilleturer ble så utrolig mye bedre, etter at poden ble satt andre veien.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-14, 08:53   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samme her, mine barn nektet plent å se trynet mitt hele dagen, de ville se og oppleve verden utenfor, så de nektet å sitte mot meg. Så her gikk vi for OTH også denne gangen, så får vi se da, om vesla er av samme kaliber som de to eldste. Jeg bærer uansett mye hele dagene, samsover og samspiller mye med barnet, så om hun sitter litt bort fra meg under trilleturer så går nok det ALDELES fint, tenker jeg. Med mindre hun protesterer på det, da får vi finne en annen løsning.

Mountain Buggy.

Gammel 12-04-14, 09:12   #37
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Vi kjøpte brio go når han skulle ut av bagen fordi lillebror ble veldig usikker på å sitte fremover. Mens storebror taklet det fint. Nå bytter vi litt på. Brioen har vi både fremover og bakover mens babyjogger vognene vi har er jo bare fremover. Stort sett vil han ikke sitte i vogn lenger. Og vi som har 4.

Jeg liker i teorien buggisen men synes den er lav og stiv. Brio go dekket behovene våre mye mye bedre. Hadde den nye med lufthjul vert når vi kjøpte vår hadde den dekke stort sett alle behov. En babyjogger citi mini (enten vanlig eller GT) kan dekke resten for resten av vogntiden. Siden den blir minimal sammenlagt og er perfekt til reiser, og når man ikke lenger vil ha en stor vogn i bilen. Vi har både GO og TFK som er små vognen sammenlagt men det er like vel noe annet med lille minien som bare kan stables innimellom alle varene etter en ikeatur.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-14, 11:44   #38
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Vi snur barnet ut i verden når de går over til sportsdel. Høy puls eller ikke, de har taklet det helt fint.

Gammel 12-04-14, 17:25   #39
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Altså, det er jo ikke akkurat det den gjør da. All forskning handler jo om å finne ut hva man skal anbefale, også velger man å ikke følge de anbefalingene om man føler det ikke passer for en. Det finnes ingen foreldre som velger det optimale til enhver tid. Men jeg synes likevel det er viktig, og jeg kommer ikke til å slutte å snakke om det fordi du blir fornærma.

Vil vel ikke akkurat kalle meg fornærmet.

Gammel 12-04-14, 17:39   #40
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har jo slettes ikke noe i denne tråden å gjøre.
Hadde både Bugaboo og MB til minsten. MB er den beste vogna jeg har hatt. Hadde den til eldste også. Han var nok møkklei av å se ansiktet mitt, for de gangene han satt i vogn vendt mot meg, så hang han forover for å kikke rundt kanten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.