Sv: Har du hoppet i havet? [FB-trend]
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Nei, ja, jeg er jo enig med deg. Facebook (SoMe generelt) handler om å vise seg fram i en eller annen grad, og isbadingen skiller seg ikke særlig ut, synes jeg. Hva som er morsomt eller ikke, varierer jo like mye på Face som det gjør RL, og jeg personlig synes ikke akkurat dette er spesielt morsomt.
Det jeg syntes er rart er at det knyttes så mye jantelov opp mot Facebook. At noen bruker det bevisst for å vise seg frem for at folk skal få en oppfattelse om hvordan man er stemmer nok, men jeg tror ikke det gjelder de fleste. Å gå i en spesiell type klær, ha en dyr veske ol. går jo ut på nøyaktig det samme. Jeg tenker mer på Facebook som noe som er underholdene om jeg kjeder meg (kan legge ut en status bare fordi jeg kjeder meg) og som en fin arena å dele feks bilder av en opplevelse jeg syntes var fin. Det handler som regel ikke om å skryte av seg selv, i alle fall ikke bevisst. Og det irriterer meg litt at alle de som "kan dette" hele tiden skal påstå at Facebook kun er en navlebeskuende syssel hvor man jobber for å bygge image. Jeg syntes ikke det er noe verre der enn noe annet sted i samfunnet.
|