Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hva synes du om badefarsotten på Facebook?
Det er kjempemorsomt, jeg har både badet og utfordret 12 5,29%
Det er morsomt, men jeg kommer ikke til å være med selv 61 26,87%
Uinteressant- bare nok en FB-trend 105 46,26%
Irriterende selvskryt 14 6,17%
Hva? Badetrend? 9 3,96%
Annet 18 7,93%
Raspeball 8 3,52%
Deltakere: 227. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-14, 10:19   #101
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du hoppet i havet? [FB-trend]

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Hvem i huleste har en luke for bading og filming innen 24 timer i travle mai?

Tusenvis av folk, tydeligvis.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-14, 11:08   #102
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Tusenvis av folk, tydeligvis.

Folk har altfor lite å gjøre.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-14, 14:08   #103
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dessuten er det sleipt korte frister syns jeg. Bade innen de neste 24 timene liksom? Hvem i huleste har en luke for bading og filming innen 24 timer i travle mai?

Nå synes jeg noen skal være rause og gi Røverdatter 48 timer på å komme seg i sjøen. Selv 2 uker hadde ikke hjulpet for meg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-14, 14:19   #104
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Nå synes jeg noen skal være rause og gi Røverdatter 48 timer på å komme seg i sjøen. Selv 2 uker hadde ikke hjulpet for meg.

Jeg kan bade om ca. 10 uker.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-14, 14:35   #105
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om 11 uker er jeg i Spania. Jeg kommer ikke til å bade i havet en eneste gang mens jeg er der.

Gammel 07-05-14, 15:10   #106
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan bade om ca. 10 uker.

Men da er nok jeg med også!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-14, 15:20   #107
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke badet selv og kommer ikke til å gjøre det. Vi bor på fjellet og har minusgrader om nettene og det er is på vannet om morgenen, og frostpinn som jeg er, så synes jeg det å fryse er det verste som finnes. Synes likevel det er gøy å se videoene på nett, og har fått utfordringer selv. Synes ikke noe om de som skal ha alkohol og gaver i fleng, så det ignorerer jeg glatt. Skrev til ei venninne at hun skulle gjerne få vin, men den måtte hun komme til meg og drikke.

Gammel 07-05-14, 15:44   #108
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Nei, ja, jeg er jo enig med deg. Facebook (SoMe generelt) handler om å vise seg fram i en eller annen grad, og isbadingen skiller seg ikke særlig ut, synes jeg. Hva som er morsomt eller ikke, varierer jo like mye på Face som det gjør RL, og jeg personlig synes ikke akkurat dette er spesielt morsomt.

Det jeg syntes er rart er at det knyttes så mye jantelov opp mot Facebook. At noen bruker det bevisst for å vise seg frem for at folk skal få en oppfattelse om hvordan man er stemmer nok, men jeg tror ikke det gjelder de fleste. Å gå i en spesiell type klær, ha en dyr veske ol. går jo ut på nøyaktig det samme. Jeg tenker mer på Facebook som noe som er underholdene om jeg kjeder meg (kan legge ut en status bare fordi jeg kjeder meg) og som en fin arena å dele feks bilder av en opplevelse jeg syntes var fin. Det handler som regel ikke om å skryte av seg selv, i alle fall ikke bevisst. Og det irriterer meg litt at alle de som "kan dette" hele tiden skal påstå at Facebook kun er en navlebeskuende syssel hvor man jobber for å bygge image. Jeg syntes ikke det er noe verre der enn noe annet sted i samfunnet.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-14, 16:16   #109
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg måtte bade i sjutiden i dag for å rekke det. Rett fra sengen til havet. Men det var skikkelig friskt og herlig, jeg lurer på om jeg skal begynne med det en gang i blant, jeg som bor sånn til at det er lett å komme seg i sjøen.

Hva med det, Candy? Bade en gang i uken fra august og utover?

Gammel 07-05-14, 16:22   #110
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig enig med Joika. Jeg sa nesten akkurat det samme til en kollega her om dagen. Jeg opplever at jeg, og folk rundt meg, bruker FB til å dele ting fordi det er hyggelig å dele ting, ikke for å "vise oss" eller "bygge fasade". Man kunne jo like gjerne si at alle som forteller noe som helst om seg selv til andre gjør det for å "skryte" eller "bygge fasade". Det er en urimelig og veldig dømmende innstilling, synes jeg.

Jeg har ellers ikke hoppet i havet, og har ingen planer om det. Men jeg har et par morsomme videoer i FB-strømmen min som jeg lo av.

Gammel 07-05-14, 16:33   #111
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var forøvrig helt umulig å hyle litt, det er så utrolig KALDT! Det bygger ikke image å hvine.

Gammel 07-05-14, 17:17   #112
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men om noen skulle ytre seg i negative ordelag om at andre bader (absurd tanke, i grunn ) er det vel ikke verre enn at en ekte badefriskus klarer å riste det av seg?

Jeg synes det er tullete, teit og tåpelig at andre bader uansett om det er inne eller ute, vår eller høst, vått eller tørt, varmt eller kaldt. :absurd:

Gammel 07-05-14, 19:21   #113
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HV, jeg bor for langt fra sjøen, men vi har egentlig en klar avtale om morgenbad hver dag fra vi flytter ut på Øen, come rain or shine.

Jeg vinterbadet for øvrig i mars i fjor, i snøvær på Farris bad. Fordi noen andre i firmaet gjorde det først. Så ja, sucker for a challenge, så lenge det ikke er å gå i flokk. Schizo with a vengeance.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-14, 22:15   #114
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har badet. Det var det nok ingen som trodde, derfor var det veldig morsomt å gjøre det. Jeg trodde det faktisk ikke selv en gang. Men i snøfokket, fredag kveld klokken 22 var jeg utti. Jeg hadde med Mann og 11-åring som begge også badet. Det var iskaldt, men jeg tråkket solid utenfor min egen komfortsone og jeg er ekstremt glad for at jeg brøt noen personlige grenser og gjorde det. Virkelig.

Gammel 07-05-14, 22:39   #115
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å hoppe i sjøen og opp igjen i begynnelsen av mai, det er jo ikke så ekstremt. Men siden jeg fortsatt hoster etter påskeviruset, og skal ha eksamen om et par uker, så skal jeg ikke bade før etter det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-14, 22:40   #116
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er kult, jeg. Folk bader og bader og kreftforeningen får inn masse penger, og det gjør jammen både røde kors og leger uten grenser også.

(Nissekyssedama er fordi vi ikke har noen badesmiley. )

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-14, 23:46   #117
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes det er helt greit. Akkurat begynt å ta av på min vegg. Ble utfordret idag. Helt uaktuelt, syk som jeg er. Skulle tatt seg ut å legge ut filmsnutt nå som jeg er hjemme fra jobb pga syk.

Jeg valgte å støtte kreftforeningen. Utfordrer ba om 100 til seg selv og 100 til kreftforeningen. Alt gikk til kreftforeningen.

Blir det flere utfordringer, så tror jeg at jeg ignorerer dem. En er gøy, flere blir for dumt. Men meg om det.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-14, 23:48   #118
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja der er jeg litt enig.
Er man utfordret en gang og gjort det, så er det ikke vits å ta den personen igjen.

Gammel 08-05-14, 08:33   #119
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Ja der er jeg litt enig.
Er man utfordret en gang og gjort det, så er det ikke vits å ta den personen igjen.

Men det er jo ikke sikkert man har fått med seg det da, når man utfordrer. Men har man badet, så er det jo bare å vise til at man har det.

Gammel 08-05-14, 09:11   #120
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Men det er jo ikke sikkert man har fått med seg det da, når man utfordrer. Men har man badet, så er det jo bare å vise til at man har det.

Selvfølgelig, men jeg har sett overasskende mange videor hvor de sier "Ja da må du jaggu bade enda en gang"

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.