Sv: Ikke råd til klassetur - så utrolig modig å si ifra!
Helt enig i at det er uprofesjonelt av en lærer å bli med halve klassen på tur, og å bli med på en så absurd dyr klassetur i det hele tatt. Som jeg skrev tidligere i tråden; Jeg måtte ha vært skråsikker på at det ikke var penger/mobbing, ja hva som helst som det burde vært min jobb å ta tak i, som gjorde at evt. elever ikke ble med på tur, for at jeg skulle gi mitt godkjentstempel til turen (altså å bli med selv.) Uansett ville jeg hatt en litt uggen følelse om jeg skulle på blitt påspandert en så dyr tur av foreldre og elever. I alle fall om det, som her, var tilfelle at jeg ble påspandert, mens noen av elevene mine ikke ble det. Jeg hadde heller ikke tilbrakt avspaseringsperioden min sammen med elever og foreldre, uansett hvor gratis turen var. Fri er fri, og jeg ville følt et slikt opplegg som jobb uansett. Det høres ut som om det er en del tvilsomme aspekter ved denne Londonturen, og jeg mener absolutt at rektor burde ha satt ned foten når lærerne tydeligvis ikke evner å gjøre det.
|