Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fra hvilken alder lar dere barna være alene hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-14, 19:50   #11
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra hvilken alder lar dere barna være alene hjemme?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Mine er ikke hjemme alene mens de sover mer enn noen få minutter, typisk løpe over til bensinstasjonen etter brød eller hente noen på t-banen. Jeg vurderer likevel risikoen for brann på så korte tidsrom som jolie nevner som ekstremt lav, og kunne nok vært borte en halvtime hvis det var helt nødvendig.

Jeg slår av tørketrommel og sånt, da. Faktisk. Levende lys bruker vi aldri, og ladere skal ikke stå i uten at de er i bruk - er det andre ting man kunne redusert risikoen med, mon tro?

Ladere og tørketrommel er vel de største farene. Jeg drar også ut kontakten til vannkoker og micro, samt passer på at det aldri står noe på komfyren.

Niobe: det er faktisk helt sant. Jeg undervurderer dem hele tida, også gjør jeg ting for dem. Når jeg ikke er der for å curle, så greier de det faktisk helt fint selv. Mitt neste prosjekt er at de skal lære seg å lage mat med varme involvert. Ikke noe de skal gjøre når de er alene hjemme selvfølgelig, men jeg slipper dem jo ikke til når jeg er hjemme heller.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:41.