Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fra hvilken alder lar dere barna være alene hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-09-14, 19:22   #9
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fra hvilken alder lar dere barna være alene hjemme?

Jeg er alene, og det må barna mine lære seg å takle. Brutalt nok. De går nå i 2. og 3. og greier seg fint hjemme alene.

I går var jeg på dugnad i flere timer mens ungene var hjemme alene. De gjorde lekser, skifta til treningstøy og dro på trening. Vel hjemme dusja de og spiste kveldsmat. De har tilgang på telefon slik at de kan ringe meg - og jeg dem.

Det hender de må legge seg selv og at jeg kommer hjem etter at de har sovna. Eller at jeg går på butikken når de sover.

Jeg har ansvarsfulle barn som aldri har hatt trang til å gjøre som de ikke får lov til. De går omtrent ikke i skapene og smugspiser en kjeks engang. Og da er jeg trygg på at det vil gå fint når de er hjemme uten meg. Jeg er raus med skjermtid når de må være alene hjemme, og jeg liker ikke at de er ute og reker. Sjansen for at de skader seg utendørs er større enn innendørs.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.