Sv: Blir du total loco?
Opprinnelig lagt inn av tink, her.
Nei, jeg hadde passet bra inn i det gamle bondesamfunnet som mangesysler. Jeg driver litt med alt, liker ikke å bruke noe særlig penger på det som ikke virkelig trengs. Og jeg har ingen hobbyer som så langt har fått det kvalitetsstemplet. Det gjør meg kanskje til en litt uinteressert person.
Det tror jeg ikke. Jeg (tror jeg) kjenner flere loco-mennesker, og bortsett fra at de ofte skal misjonere om den nye hobbyen sin (noe som ofte gjør dem irriterende, ikke interessante, med mindre man deler samme hobby) er de ikke mer interessante samtaleparnere enn ikke-loco-menneskene jeg kjenner. Det er jo ikke slik at mennesker uten altoppslukende interesser tilbringer dagen sin med å stirre tomt inn i veggen uten interesse for noe eller uten evne til å tilegne seg ny kunnskap. Jeg har mange interesser, noen har jeg hatt lenge og kommer sikkert alltid til å ha, andre kommer fort og går like fort. Jeg er ikke slik at jeg bruker all ledig tid i døgnet på en interesse og prøver å overbevise alle rundt meg om at akkurat dette er tingen, noe jeg tror kjennetegner loco-mennesker. (Ikke at jeg har hørt begrepet loco-menneske før i dag, men... )
|