Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Barndomsretter du ikke lenger spiser

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-14, 16:21   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg har oftere inntrykk av at kvinner forventes å ta det ansvaret, og at reaksjonene er annerledes om menn løser det på en annen måte.

Vel, jeg ble like hoderystende oppgitt over alenefaren som serverte sønnen sin bacon og potetmos med ost sju dager i uka på det der Hellstrømprogrammet, som jeg hadde blitt over en hvilken som helst dame som gjorde det samme.

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Når det er sagt så er det forskjellig hva man legger i å lage mat, og hva man definerer som et greit grunnlag. Jeg tror dog mange dømmer rimelig kjapt og trekker slutninger basert på enkeltfaktorer, uten å se hele bildet.

Selvfølgelig varierer det hva man legger i å lage mat, jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen? Jeg forventer ikke at alle lager intrikate retter hver dag, ei heller at alle skal like å lage mat, men jeg forventer at de setter seg inn i hva som er sunt og prøver å videreføre greie matopplevelser. Det betyr ikke at det er fryktelig om man bruker en pose i ny og ne. Ikke en gang i uka en gang, syns jeg. Men det er noe med det å forstå mat jeg syns er viktig. At kjøtt har vært noe levende, at potet ikke er et pulver, hvordan grønnsaker lukter og kjennes i frisk form.

Jeg syns veldig mange sier "kan ikke" når de egentlig mener "vil ikke". Om man f.eks. har laget bernaise fra pose så kan man lage hvit og brun saus. De bruker nemlig hovedprinsippet fra å lage vanlig saus ved å smelte smør, blande ut med pulver og spe med melk (det er riktignok ikke sånn man lager bernaise. ). Du er jo en smart dame, du kan lese og du kan følge en oppskrift i en kokebok. Da kan du lage saus. Men du vil ikke. Stor forskjell.

Sist redigert av Tallulah : 13-11-14 kl 16:32.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:01.