Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser
Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.
Jeg synes ikke det er noen videre snobbete grunn til å slutte med Toro. De har vel kanskje kuttet en del i saltet nå, omsider, men det hadde de ikke på 90-tallet, da jeg lærte meg selv å lage mat, og jeg ser ikke noen særlig grunn til å vende tilbake til det.
Jeg synes kanskje ikke det er snobbete, men litt rart at det tas som en selvfølge at når man bikker en viss alder skal alle damer(?) ha lært seg å lage mat ut fra pur interesse, mens man kanskje ikke forventer det samme av menn? Det merkes kanskje spesielt godt på et forum, der så mange er samlet. Det dukker jo opp jevnlig i tråder her inne. Jeg har full forståelse for at noen har interesse for dette og liker det godt, noen syr klær, noen sylter og safter, noen pusser opp møbler og alle har sine greier de bruker tid på. Men like selvsagt bør det jo være at ikke alle interesserer seg for eller bruker tid på det samme.
Og så er det jo ikke sort/hvitt heller. Jeg kan ikke lage sauser og sånt, men jeg kan bruke kjempelang tid på å lage den perfekte kålrabistappen. For akkurat det bryr jeg meg om - en sjelden gang.
Sist redigert av Dronningen : 13-11-14 kl 13:58.
|