Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Å ha hest på fôr

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-15, 05:02   #23
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å ha hest på fôr

Jeg hadde ponni på fôr da jeg var litt yngre enn det jenta di er nå, men hadde drevet med hest lenge og visste sånn sett hvor mye arbeid det innebar. Men selv om det kun dreide seg om en sommer var det jammen lenge nok når man også ønsker å rekke over andre ting. Så det er i alle fall lurt å forberede seg på mye arbeid. Det høres jo ikke dumt ut å gå sammen med venninnas familie så fremt dere får til en god skriftlig avtale dere i mellom. Og så vil jeg anbefale å lese seg opp/spørre/lære om de vanligste sykdommene/tilstandene/skadene som kan oppstå, og hvordan man gjenkjenner dem slik at ponnien kan få tidligst mulig hjelp om det skulle inntreffe noe. Så når dere vet hvilken ponni dere eventuelt får spør dere jo om forhistorien og eventuelle plager, samt tidspunkt for det ene og det andre (men det regner jeg med at dere enten får opplyst eller at det blir dekket og ordnet av stallen hesten står på til vanlig). Når det gjelder personlighet etter rase er det vel generelt sånn at ponnier er noen sta rakkere Neida, men her må man nesten se etter hva man vil med hesten (type tur, dressur, sprang, osv). Nå regnes vel egentlig ikke islandshest for ponni, men får dere muligheten til å i alle fall prøveri en slik får man jo en litt annen opplevelse om de kan tølt/pass (de to ekstra gangartene denne rasen har). Og så er det jo vanligvis en stødig og rolig rase (selv om jeg har vært borti noen rake motsetninger) som klarer seg lett ute. Men det er alt for mange år siden jeg drev aktivt med hest, og i alle fall ponnier, så jeg skal ikke råde til verken det ene eller det andre. Men at det er tidkrevende å ha hest på fôr er sikkert.

Lykke til med valget!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.