Sv: Forskjellen på instagram og snapchat
Opprinnelig lagt inn av Sola, her.
Jeg er usikker på om jenta mi ville sagt til meg hvis hun følte noen gjorde noe kjipt mot henne. Jeg er ikke nødvendigvis redd for stygge kommentarer eller at bilder skal komme på avveie men vi har opplevd så lenge at venninnene hennes ikke svarer når hun sender sms, de ringer ikke tilbake, de "tror" at hun skal være sammen med noen andre når de går julebukk, på Halloween-festen, diskoteket osv. Slike ting er vanskelig å snakke om, og hun benekter selv mye av disse hendelsene. Ofte blir det brukt unnskyldning som at tlf var av, så ikke på tlf osv, men de bruker visst ipadene hele tiden og der har de snapchat og instagram.
Dette treffer meg i hjerterota.  
Jeg gruer meg skikkelig til det kommer opp her i huset. Ren, uforfalsket mobbing som man kan dokumentere i form av screenshots er lettere å stoppe... men å ignorere fordi "tlf var av" må være jævlig når det skjer hele tiden og bare med henne.
Jeg trodde hele tiden at jeg skulle passe på at mine barn ikke ble mobbet, men da tenkte jeg på skjellsord og fysisk mobbing. Mot denne usynlige, infame mobbingen føler jeg meg hjelpeløs.
|