Sv: Hvorfor skal man ikke drikke saft?
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Jeg drikker en halv liter Pepsi Max om dagen og føler meg frisk som en fisk. Har aldri vondt i hodet (bortsett fra etter for mye vin) eller magen. Jeg prøver ikke å argumentere for at aspartam er like sunt som vann, men det blir litt tullete å bruke "jeg får vondt i magen av det" som bevis for at det er skadelig. Jeg drikker mye vann også, jeg, og ungene får ikke Pepsi Max (urettfeigt), men jeg synes ikke vann smaker spesielt godt. Det smaker jo ingenting! 
Det er ikke rart du ikke syns vann smaker godt om du drikker en halv liter Pepsi-Max om dagen, da. 
Jeg vokste opp og "likte ikke" vann, og slapp unna med det, og måtte lære meg å like det som voksen. Så det har jeg vært opptatt av at ungene skal slippe. Så lite saft som vi drikker så er det sikkert hipp som happ om det er sukkersaft eller kunstig-alt-saft de får, sånn helsemessig. Men jeg misliker rett og slett tanken på å venne kropp og smaksløker til de kjemikalieblandingene light-saft er.