Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

50 Shades of Grey

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-15, 13:18   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 50 Shades of Grey

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Dette var det som fikk meg til å reagere. Tonen i innleggene.

Jeg reagerer også på enkelte typer oppførsel og livsvalg, men jeg skjønner ikke hvorfor det må fjases med. Det er jo bare trist at det faktisk finnes kvinner der ute som elsker massevoldtekts og drapsmenn som sitter livstid i fengsel.

Det er mulig jeg bare er ei sur megge i dag og overreagerte, det var ikke mer komplisert enn det. Jeg reagerte på det jeg oppfattet som fjasing, litt sånn ovenfra og ned-fjasing av alle neka der ute.

Oki - da skjønner jeg. Men jeg liker overhodet ikke begrepet, bare så det er sagt. Det er himla patroniserende.

Jeg ironiserte litt sammen med Rine - men jeg er oppriktig fortvilet over at konseptet å elske noen nok til at de forandrer seg er en del av metafortellingen om kjærligheten, altså. Virkelig. Jeg tenker at ideen om at bare man viser sin godvilje og sin kjærlighet og sin vilje og evne til å tåle vondt (love hurts) for å komme inn i en slags høyere enhet, er godt egnet til at veldig mange finner seg i alt for mye alt for lenge. Jfr tråden her inne i forumet også, hvor slitne, triste folk har spurt om det kjærestene deres gjør og sier er greit. Og jeg er veldig opptatt av dette fordi jeg vet at man lett kan la seg manipulere til å finne seg i alt for mye dårlig oppførsel under dekke av at man at de egentlig ikke mener det, de er bare så skadet og trenger å bli bedre.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.