|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#341 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: 50 Shades of GreyMen alle gamle disneyfilmer er omtrent like idiotiske. Alle kvinner skal reddes av prinser, på nokså creepy vis. Hva mener du vi skal gjøre, forby dem? Nekte barna våre å se dem, på samme måte som våre foreldre nektet oss rosa kjoler og kjønnstereotype leker? Eller la dem leve seg inn i dustete eventyr og balansere dem med fornuft og gode holdninger?
|
|
|
#342 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: 50 Shades of Grey
Nei. Men jeg synes godt vi kan være mer kritiske til budskapet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#343 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: 50 Shades of GreyJeg har fortalt Snorkfrøken uttallige selvkomponerte eventyr der prinsessen redder den litt pinglete prinsen, lar ham løpe av gårde og drar selv ut i verden med sin nye bestekompis, dragen.
|
|
|
#344 |
|
Leser
|
Ja, Men det må jo være mulig å skille mellom hva som er kulturell kontekst nå og hva som er tidligere tider. Var en diskusjon om dette tidligere, hvor jeg fortalte om hvor overrasket jeg ble over å lese den åpenlyse rasismen i Robinson Cruesoe, men jeg setter jo boken i en historisk kontekst.
Synes feks Mulan ikke er like bakstebers, samme gjelder jo forståvidt Lilo & Stitch. Eller ... eh, hva er det Pixar sin superheltfilm henter da?
|
|
|
#345 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Nå skjønner jeg ikke hva du mener? Vi påvirlkes da av ting helt uavhengig av når det stammer fra? At mange av oss ikke ser det usunne i måten Christian Grey behandler Ana på eller måten udyret behandler Belle på, eller Edward behandler Bella på i twilight, er jo problemet jeg prøver å adressere. jeg mener at det er et problem at vi lever i en kulturell kontekst som ofte forteller oss at kjærligheten overvinner alt. At Skjønnheten og Udyret er et eldgammelt eventyr spiller vel ingen rolle, så lenge det er elsket av moderne barn/jenter?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 12-02-15 kl 17:15. |
|
|
|
|
|
#346 |
|
Glamorøs
|
Sv: 50 Shades of GreySkjønnheten og udyret er jo modernisert og aktualisert av Disney, så jeg syns absolutt ikke det er far fetched å trekke frem. Det blir jo som om man ikke skulle sett det problematiske med Robinson Crusoe med dagens øyne, men heller føyset av det og videreført det i moderne tolkninger fordi man ikke mener det er et problem.
|
|
|
#347 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: 50 Shades of GreyHim: det er mulig jeg bare gjenspeiler min alder nå, men Mulan er ikke en gammel disneyfilm for meg.
|
|
|
#348 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: 50 Shades of GreyMen Pocahontas! Jeg leste noe om hvordan den historien egentlig var, huhei! Ikke noe edelt over det kjærlighetsforholdet, gitt - for ikke å snakke om John Smith!
|
|
|
#350 |
|
This is normal!
|
Jeg synes også at pøbelsara skriver veldig mye fornuftig i denne tråden.
|
|
|
|
#353 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 50 Shades of GreyKvinner er kvinner verst. Slik har det alltid vært og kommer sikkert alltid til å være. |
|
|
|
|
|
#354 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 50 Shades of GreyLeste filmanmeld på komikerfrue.no , hun hadde lite positivt å si om filmen. |
|
|
|
|
|
#356 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Hva mener du egentlig med dette?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#358 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Fordi jeg ikke applauderer kvinner som innleder forhold til sasiatiske voldsmenn i fengsel? Akkurat. |
|
|
|
|
|
#359 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Nei, fordi det fjases av (eller blir satt på spissen som det så pent ble kalt). |
|
|
|
|
|
#360 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Hun mener selvsagt at jeg bør støtte opp om folk jeg synes oppfører seg dumt hvis de tilfeldigvis har innovertiss, slik jeg har. Hvis folk som oppfører seg dumt tilfeldigvis har utovertiss, har man (som innehaver av innovertiss) lov til å være litt mer kritisk. |
|
|
|
![]() |
|
|