Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

50 Shades of Grey

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-15, 16:39   #341
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 50 Shades of Grey

Men alle gamle disneyfilmer er omtrent like idiotiske. Alle kvinner skal reddes av prinser, på nokså creepy vis. Hva mener du vi skal gjøre, forby dem? Nekte barna våre å se dem, på samme måte som våre foreldre nektet oss rosa kjoler og kjønnstereotype leker? Eller la dem leve seg inn i dustete eventyr og balansere dem med fornuft og gode holdninger?

Sa hun tabloid og tendensiøst.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-15, 16:41   #342
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men alle gamle disneyfilmer er omtrent like idiotiske. Alle kvinner skal reddes av prinser, på nokså creepy vis. Hva mener du vi skal gjøre, forby dem? Nekte barna våre å se dem, på samme måte som våre foreldre nektet oss rosa kjoler og kjønnstereotype leker? Eller la dem leve seg inn i dustete eventyr og balansere dem med fornuft og gode holdninger?

Sa hun tabloid og tendensiøst.

Nei. Men jeg synes godt vi kan være mer kritiske til budskapet.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-15, 16:43   #343
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fortalt Snorkfrøken uttallige selvkomponerte eventyr der prinsessen redder den litt pinglete prinsen, lar ham løpe av gårde og drar selv ut i verden med sin nye bestekompis, dragen.

- No. 4 -
Gammel 12-02-15, 17:02   #344
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Greit at det er et eldgammelt, men disneyfisert eventyr, men det er jo yndlingsfilmen til millioner. Og mange, mange mange elsker historien.

Ja, Men det må jo være mulig å skille mellom hva som er kulturell kontekst nå og hva som er tidligere tider. Var en diskusjon om dette tidligere, hvor jeg fortalte om hvor overrasket jeg ble over å lese den åpenlyse rasismen i Robinson Cruesoe, men jeg setter jo boken i en historisk kontekst.

Hvis problemet ditt er at du peker på at det er en kulturell kontekst som sier at kvinner skal elske menn uansett hvordan de blir behandlet så må du jo peke på samtidslitteratur. Ellers kan du jo begynne å ta for deg bibelen ... Det blir litt søkt synes jeg å lete etter uheldige referanser i kultur som ikke akurat speiler samtiden.

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men alle gamle disneyfilmer er omtrent like idiotiske. Alle kvinner skal reddes av prinser, på nokså creepy vis.

Synes feks Mulan ikke er like bakstebers, samme gjelder jo forståvidt Lilo & Stitch. Eller ... eh, hva er det Pixar sin superheltfilm henter da?

Gammel 12-02-15, 17:10   #345
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, Men det må jo være mulig å skille mellom hva som er kulturell kontekst nå og hva som er tidligere tider. Var en diskusjon om dette tidligere, hvor jeg fortalte om hvor overrasket jeg ble over å lese den åpenlyse rasismen i Robinson Cruesoe, men jeg setter jo boken i en historisk kontekst.

Hvis problemet ditt er at du peker på at det er en kulturell kontekst som sier at kvinner skal elske menn uansett hvordan de blir behandlet så må du jo peke på samtidslitteratur. Ellers kan du jo begynne å ta for deg bibelen ... Det blir litt søkt synes jeg å lete etter uheldige referanser i kultur som ikke akurat speiler samtiden.

Synes feks Mulan ikke er like bakstebers, samme gjelder jo forståvidt Lilo & Stitch. Eller ... eh, hva er det Pixar sin superheltfilm henter da?

Nå skjønner jeg ikke hva du mener? Vi påvirlkes da av ting helt uavhengig av når det stammer fra? At mange av oss ikke ser det usunne i måten Christian Grey behandler Ana på eller måten udyret behandler Belle på, eller Edward behandler Bella på i twilight, er jo problemet jeg prøver å adressere. jeg mener at det er et problem at vi lever i en kulturell kontekst som ofte forteller oss at kjærligheten overvinner alt. At Skjønnheten og Udyret er et eldgammelt eventyr spiller vel ingen rolle, så lenge det er elsket av moderne barn/jenter?
Hva har alder på fortellingen eller hvorvidt det er eventyr eller ikke med saken å gjøre, egentlig?

Jeg er for øvrig også veldig kritisk til den voldsforherligelsen og alminneliggjøringen av drap i underholdningsøyemed vi har i vår kultur også.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 12-02-15 kl 17:15.
Gammel 12-02-15, 17:18   #346
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjønnheten og udyret er jo modernisert og aktualisert av Disney, så jeg syns absolutt ikke det er far fetched å trekke frem. Det blir jo som om man ikke skulle sett det problematiske med Robinson Crusoe med dagens øyne, men heller føyset av det og videreført det i moderne tolkninger fordi man ikke mener det er et problem.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-15, 18:26   #347
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Him: det er mulig jeg bare gjenspeiler min alder nå, men Mulan er ikke en gammel disneyfilm for meg. Jeg tenkte Snehvit, Tornerose, Askepott, Peter Pan for den del. Belle er jo rene rødstrømpen sammenlignet med that lot.

- No. 4 -
Gammel 12-02-15, 18:28   #348
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Men Pocahontas! Jeg leste noe om hvordan den historien egentlig var, huhei! Ikke noe edelt over det kjærlighetsforholdet, gitt - for ikke å snakke om John Smith!

- No. 4 -
Gammel 12-02-15, 18:29   #349
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pochahontas, Disneyversjonen må jo også reddes av edel hvit mann.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-15, 18:43   #350
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Enig med Pøbelsara i hvert et innlegg i denne tråden.

Jeg synes også at pøbelsara skriver veldig mye fornuftig i denne tråden.

Og jeg har silt både eventyr og Disneyfilmer for mine jenter. Barn trenger gode forbilder, både jenter og gutter. Da går det an å være litt bevisst på hva man velger ut for dem. Etter hvert velger de mer selv, og da ser de visst mest på iCarly.

Gammel 12-02-15, 21:15   #351
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Liker hvordan du klarer å sette ord på det jeg tenker, pøbelsara.

Gammel 13-02-15, 09:35   #352
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Dere har virkelig trua på kvinner flest.

Jeg har trua på kvinner flest. Jeg skrev: "altfor mange kvinner...". Hvordan behandlet Edward Bella dårlig, forresten?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 10:00   #353
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Kvinner er kvinner verst. Slik har det alltid vært og kommer sikkert alltid til å være.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 10:02   #354
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Leste filmanmeld på komikerfrue.no , hun hadde lite positivt å si om filmen.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 10:03   #355
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Kvinner er kvinner verst. Slik har det alltid vært og kommer sikkert alltid til å være.

Hva slags idiotisk ting er det å komme med?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 10:03   #356
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Hva mener du egentlig med dette? /

Gammel 13-02-15, 10:15   #357
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer også på hva du mener? De som mener at mishandling og overgrep er lett underholdning?

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 10:15   #358
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fordi jeg ikke applauderer kvinner som innleder forhold til sasiatiske voldsmenn i fengsel? Akkurat. Men jeg kan godt si noe negativt om menn også, sånn for å veie opp: F.eks er jeg sterkt skeptisk til at så mange tilfeldigvis finner "ekte kjærlighet" på en bar i Thailand.

Gammel 13-02-15, 10:22   #359
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Fordi jeg ikke applauderer kvinner som innleder forhold til sasiatiske voldsmenn i fengsel? Akkurat. Men jeg kan godt si noe negativt om menn også, sånn for å veie opp: F.eks er jeg sterkt skeptisk til at så mange tilfeldigvis finner "ekte kjærlighet" på en bar i Thailand.

Nei, fordi det fjases av (eller blir satt på spissen som det så pent ble kalt).

Når det er sagt er jeg 100% enig med deg ang. "ekte kjærlig" i Thailand og dets like.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-15, 10:24   #360
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hva slags idiotisk ting er det å komme med?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hva mener du egentlig med dette? /

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg lurer også på hva du mener? De som mener at mishandling og overgrep er lett underholdning?

Hun mener selvsagt at jeg bør støtte opp om folk jeg synes oppfører seg dumt hvis de tilfeldigvis har innovertiss, slik jeg har. Hvis folk som oppfører seg dumt tilfeldigvis har utovertiss, har man (som innehaver av innovertiss) lov til å være litt mer kritisk.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.