Nærpolitireformen
Nå er den lagt frem 
Dermed blir de tolv nye politidistriktene:
Finnmark
Troms
Nordland
Trøndelag
Møre og Romsdal
Vest (Hordaland og Sogn og Fjordane)
Rogaland
Agder
Sør-Øst (Buskerud, Telemark og Vestfold)
Oslo (Oslo og Asker og Bærum)
Øst (Follo, Romerike og Østfold)
Innlandet (Hedmark og Oppland)
Tanker om dette, ift området du bor i kanskje?
Jeg bor jo i Trondheim, og var veldig forberedt på et eget Trøndelagsområdet for politiet. For min del ligger det mest spennende i fremover knyttet opp mot brann, og hvordan det skal organiseres. Jeg mener det naturlige er å organisere brann-og redning lik politidistriktene. Med hovedsete på samme plass.
Jeg ser i min jobb viktigheten av samarbeid mellom både brann (110-sentral), politi og AMK, og tror det ville vært lurt med samlokalisering av sentralene. 
Der jeg jobber har vi nå søkt på et pilotprosjekt ift større brannvesen. Vi er nå 7 kommuner som er under samme IKS, og vi ønsker gjerne å bli større. Det har i starten vært stor skeptisk til å bli med i IKSet, for mindre kommuner. Men etter noen år, så ser de nytten i det. Spesielt ift opplæring, kompetanse, ledelse og organisering ved store hendelser og administrative oppgaver. Det har ikke betydd at brannstasjoner på små steder har blitt lagt ned, det har heller ført til nye brannstasjoner og bedre kompetanse for de som jobber på disse små plassene. Men jeg tror mange er redd for at selve stasjonene forsvinner, og det kan jeg kanskje forstå.
Men over til politi og nærpolitireformen. Er du fornøyd? Skeptisk?