Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kan noen fortelle meg hvorfor FB-profilbilder er regnbuefarget?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-15, 15:33   #11
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB profilbilder er regnbuefarget?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg er dypt (gledelig) sjokkert over at dette gikk gjennom, og så til og med i de verste bibelbelte-statene i USA?? Kommer det til å bli sinte demonstrasjoner og oppstandelse, mon tro?

I og med at dette er en høyesterettsavgjørelse er det ute av hendene til den enkelte delstaten, så de kan ikke lenger påvirke den. Det er det som er poenget; at høyesterett avgjør at de statene som ikke har innført homofilt ekteskap må gjøre det, og de må også anerkjenne ekteskap inngått i andre delstater. Sånn som jeg skjønner det er det siste vel så viktig, fordi det handler om ektefellers rettigheter; man har jo lenge kunnet reise til en annen delstat og gifte seg, men stater uten homofilt ekteskap har likevel kunnet nekte ektefeller alle rettigheter. Det handler om tilgang til sykehus o.l., om arv, om foreldreansvar hvis den biologiske forelderen dør, mulighet til å få forsikring via ektefelles arbeidsgiver og mye, mye mer.

Og det er allerede protester. Så et twitter-innlegg i går fra en kommune i Texas der de sa at de kom til å nekte å skrive ut ekteskapslisenser til homofile uansett fordi de satte Texas' lov over den føderale. Og en kommune i en annen delstat hadde visst bestemt seg for å slutte å skrive ut lisenser til alle for å unngå å måtte la homofile gifte seg.

Ellers er det visst mange amerikanere på Twitter som erklærer at de flytter til Canada pga vedtaket. De vet tydeligvis ikke at homofilt ekteskap har vært lovlig i flere år i Canada.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:41.