|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
This is normal!
|
Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB profilbilder er regnbuefarget?
Ok, ikke ett med tre interessante spørsmål var det visst. Rett skal være rett.
|
|
|
|
#42 |
|
Mother of Dragons
|
Det er jo statistikk, som Lykken sier, og kanskje kjønnskvoteringsformål.
|
|
|
#43 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB-profilbilder er regnbuefarget?Jeg feiret for øvrig pride-helgen med å se filmen Pride (sent, men godt). For en deilig film.
|
|
|
#44 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB-profilbilder er regnbuefarget?Det er vel ingen åpenbare årsaker til at man skal ha spesifikke doer eller fengsle basert på kjønn heller.
|
|
|
#45 |
|
Truth is in the x-files
|
Sport er en annen ting. Det handler jo om å beskytte et antatt svakere kjønn.
|
|
|
#46 |
|
maler
|
Skal de da også få velge hvilken garderobe de går inn i? (jfr 8-år-gamle-gutter-i-damegarderoben-diskusjonene).
|
|
|
#47 |
|
Mother of Dragons
|
Angående garderober og slikt så blir det jo ingen forskjell fra nå, folk har jo en kjønnstilhørighet uansett.
|
|
|
#49 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB-profilbilder er regnbuefarget?Jeg er ikke kirkegjenger, men jeg innrømmer at når denne damen står på prekestolen så er det ganske engasjerende og inspirerende. Hun gikk i tog lørdag og holdt nok en fargerik "torden"- tale fra prekestolen på søndag. Stuntet hun utførte for 2 år siden skapte overskrifter i riksdekkende media, så jeg er spent på når søndagens tale skal diskuteres. Her er stuntet for 2 år siden;http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...en/a/10102820/
|
|
|
#50 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB-profilbilder er regnbuefarget?Jeg byttet til regnbue for å vise mine holdninger. Har jo mange facebookvenner jeg ikke ser i det daglige, eller som jeg ikke diskuterer alt jeg står for med (ikke fordi jeg ikke tør, men man diskuterer jo ikke alt man står for i alle fora).
|
|
|
#51 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB-profilbilder er regnbuefarget?Ditto Pelle, jeg tror dette er første gang i min FB karriere at jeg endrer profilbilde for å vise at jeg støtter en sak. Nettopp for å vise mine US- og homofile venner mine holdninger. Jeg diskuterer heller aldri dette temaet med andre, for det er virkelig ikke noe å diskutere - det er en menneskerett å elske, få og motta kjærlighet.
|
|
|
#52 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB-profilbilder er regnbuefarget?
Ja, her har vel regjeringen nettopp gjort ganske betydelige fremskritt, nylig?
|
|
|
#53 |
|
Leser
|
Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB-profilbilder er regnbuefarget?Så lenge Norge ikke har et samfunnet hvor man mener kjønn er uvesentlig, feks at vi ikke har underrapportering for voldtekt av menn, for få kvinnelige ledere, skjevfordeling i saker om foreldrerett, diagnoseforskjeller ingen psykiatri etc bør kjønn være en faktor. Om den skal være en del av personnummeret er jo bare en (av flere) pragmstiske løsninger på hvordan man skal ha med kjønn som en atributt på personer.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 30-06-15 kl 09:52. Årsak: Ett -> et |
|
|
|
|
|
#54 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Dette var en viktig faktor for meg også. Jeg har flere FB-venner I USA etter et skoleår i bibelbeltet, og dette var en effektiv måte å formidle hva jeg står for - både til de mange dypt religiøse baptistene og pinsevennene og til han som er drag queen i LA.
|
|
|
#55 |
|
Unik
Sv: Kan noen fortelle meg hvorfor FB-profilbilder er regnbuefarget?Kjønn er vel ganske vesentlig for identifikasjon? Sånn på det helt basale nivået? Hvis man kan skifte kjønn frem og tilbake som det passer dagsformen, så blir det vel vanskelig å identifisere personer skikkelig? Eller tenker jeg feil nå?
|
|
|
#56 |
|
flisespikker
|
Du tenker nok veldig vanlig, så jeg synes ikke "feil" blir riktig(!) ord her. Men jeg synes det er verdt å utfordre seg selv på hvorfor man synes det er viktig å vite hva slags kjønn andre mennesker har.
|
|
|
#57 |
|
Unik
|
|
|
#58 |
|
Mother of Dragons
|
Problemet er vel heller at man har et menneske som identifiserer seg som mann feks men som juridisk har kvinne som kjønn.
|
|
|
#59 |
|
Mother of Dragons
|
Jo men man kan da godt si at mistenkte ser ut som en mann feks. Det har jo ikke noe med hva som er kromosomstatusen.
|
|
|
#60 |
|
Pauset
|
Det er jo de som lever med en fot i begge verdener (feks Esben Esther Pirelli Benestad), og jeg tenker at det må være lov, og at det neppe blir noe stor problemstilling i forhold til de scenarioene du skisserer her, ettersom det er svært få som lever på denne måten. Å påstå at det blir upraktisk for samfunnet mener jeg er å krisemaksimere. Man kan uansett skrive at vedkomne har feks brunt hår, og har en feminin eller maskulin skikkelse, fremfor å si kvinne eller mann. Feks. |
|
|
|
![]() |
|
|