Sv: Feilmedisinering - kontroll?
Opprinnelig lagt inn av Billa, her.
For farmasøyter som oftere er borte i resepter fra ulike avdelinger på sykehuset, er jeg enig i at det bør være "selvsagt" at de kjenner igjen bruk på tvers av kjente indikasjoner og med uvanlige doseringer. For meg, som ikke jobber på sykehusapotek, kan det nok sitte lenger inne å regne med at noe som ser feil ut, egentlig er standard ved f.eks barneavdelingen på Rikshospitalet. Veldig glad for de gangene det påføres resepten en liten notis om at "ja, jeg vet det ser pussig ut, men det er riktig"
Noen av de groveste feilene fra lege jeg har vært bort i kunne gitt alvorlige konsekvenser, men det er selvsagt ikke alle telefoner jeg har tatt som har vært like populære i en hektisk hverdag både i primær- og spesialisthelsetjenesten 
Jeg lover at jeg er glad for sånne telefoner selv om det er den 5. Den dagen med "medisin a er ikke godkjent til barn under 12 år" eller "maxdosen for VOKSNE er 5ml og du har skrevet 10 til en toåring"? Også fra våre "egne". Bare de slutter å skremme foreldre fra å ta medisinen riktig.