Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Øya 2015

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-15, 10:34   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Øya 2015

Hva syns dere var gårsdagens høydepunkt?

Jeg fikk med meg slutten på Anneli Drecker, hun er altså bare så enormt dyktig! Dessverre hadde jeg glemt øreproppene mine, og de spilte megahøyt. Jeg ble litt overrasket, for i fjor var lyden i teltet ganske lav.

Deretter fikk jeg med meg Fay Wildhagen som jeg syns er kjempesøt og jeg gleder meg til å følge henne videre. Man merker at hun er svært ung, og at det var en stor scene, men jeg syns hun greide seg bra.

Jeg så litt Songhoy Blues, men da var jeg såpass sulten at jeg ikke helt greide å nyte det. Det hadde nok vært supert om jeg sto nærmere scenen.

Courtney Barnett var kjempekul! Jeg fikk det med meg litt sånn fra siden, for det var så mange mennesker der, men hun skal jeg virkelig følge videre.

Deretter så vi Shamir, noe som var en av mine favoritter i går. Superfunky, quirky og fengende. Veldig snål opptreden med litt introvert mumling mellom låtene, men det svingte og han var utrolig søt.

(Kilde: youtube.com)

Sondre Lerche vokste på meg i går. jeg har aldri vært stor fan, men syns han var veldig sjarmerene på Knutsen & Ludvigsen-konserten på Øya, hvor han tydelig var så excited for å få lov til å være med, hadde forberedt seg massivt og kastet seg ut i ville gitarsoloer. I går hadde han et utrolig lekkert show, og han har faktisk en veldig karismatisk scenepersonlighet. Han virker genuint opptatt av det han driver med, han var godt forberedt og ønsker virkelig å gi publikum show. Jeg ser for meg at han kommer til å utvikle seg til en ganske morsom crooner. Konserten ble litt kjedelig i lengden (jeg er som sagt ikke superfan), så jeg tuslet mot Foxygen.

Og ja, Foxygen! Gårsdgens beste konsert, uten tvil! Inspirert av Cramps og B52's, tre ville kordamer, en enda villere frontmann, i et utrolig sært liksomunivers av rikdom og fame. Dessverre var det veldig snål lyd til tider, først var det ikke noe vokal i det hele tatt, og deretter virket det omtrent som lyden var koblet til strobeknappen. Men det er ikke godt å vite om det var klønete med vilje, eller om det virkelig var noe galt. De var ekstremt mye villere live enn det jeg hadde lyttet meg til på forhånd, og det var mer sekstitalls garagerock enn søttitallts syre/hippie, og det passet meg utmerket.

(Kilde: youtube.com)

Da de var ferdige var jeg ganske kald, hadde påbegynnende hodepine og bestemte meg for å tusle hjemover. Chic fikk være Chic. Men da jeg så lysriggen til In Flames, måtte jeg jo bare stoppe. jeg fikk med meg to låter, og etter det var jeg både blind og døv. Og ble forsøkt sjekket opp av en fyr med følgende replikk: "Denna musikken er skikkelig stygg! Men du var søt da".

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:47.