Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor mange par sko er det vanlig at (barneskole)barna har?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-15, 22:07   #1
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor mange par sko er det vanlig at (barneskole)barna har?

Og da tenker jeg på alle slags type sko minus spesialtreningssko som fotballsko, ridestøvler, osv. Både fôrede og ufôrede støvler? Både vinterlekesko og litt penere vintersko? Både gortex joggesko og vanlige høst-/vårsko? Sandaler, joggesko..? De vokser jo så fort ut av skoene, men samtidig er det litt kjedelig å sende de avgårde i bursdagsselskap med slitte vintersko sånn på tampen av sesongen (selv om de evt har med finere innesko).

Per i dag har 6 1/2-åringen (jente) følgene:
- Innegymsko (brukes også som innesko på skolen da vi ikke kjøpte sandaler til sommeren og derfor ikke kan bruke disse som innesko, slik vi gjorde i fjor).
- Goretex joggesko som ble kjøpt til vårsesongen og som heldigvis fortsatt passer.
- Vanlige joggesko som lettere vår-/sommersko.
- Støvlene fra i fjor uten fôr som fortsatt passer.
- Pensko til innebruk.
- Nylig innkjøpte penere høstsko som ikke er beregnet til tursko. (Altså egentlig helt unødvendige sko pragmatisk sett, men ville gjerne ha noe litt finere enn joggesko til passende anledninger.)
- Vinterskoene fra i fjor som jeg håper fortsatt passer.

.. og så er jeg der om vi i år skal ha et par goretex vinterstøvletter som er mer egnet til tursko/lek på slapsete dager enn skinnvinterskoene hun har, eller om det er litt råflott. Jeg savnet dette i fjor, spesielt siden hun ikke har fôrede støvler, så jeg vurderer å skaffe ett av disse til høsten. What to do?

6 1/2-åringen (gutt) har det samme bortsett fra at penskoene hans er for små, men til gjengjeld fikk han også noen penere høstsko som han kan bruke til dette (ikke til innebruk, men det er heller ikke nødvendig da han ikke bruker nylonstrømpebukse). Her lurer jeg også på om jeg skal gå for fôrede støvler eller goretex (høye) vintersko til de våtere dagene vinterstid.

Hvordan har dere løst skokabalen når ungene begynner å komme i den alderen at de ønsker å ha litt penere sko enn plent bare leke-/tursko? Hvor mange ulike typer sko får de til våren/sommeren, for eksempel? (Sandaler, tøysko, joggesko, osv?)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.