Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-15, 14:48   #7
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flyttet fra enebolig til rekkehus?

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg flyttet fra eldre , schwær enebolig til et ca 10 år gammelt, selveid rekkehus. Det kalles kjedet enebolig siden det er carport mellom husene da, men vedlikeholdet er fremdeles mindre. Det ligger forresten i området rundt der HI bor. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde det før. Det er vesentlig mindre vedlikehold, men viktigst for meg, det er motiverende når naboen med det "like" huset gjør en jobb, og det er lettere å komme over dørstokkmila sammen feks på sånne ting som å leie lift sammmen når det må males. Og det sparer penger.

Men jeg tror nabolaget har alt å si. Naboene mine er stort sett ekstremt hyggelige og flittige mennesker. Tonene er enkel, som i at på en dag man ikke har lyst til å prate kan man såvidt slenge et kort nikk over postkassa, mens andre dager har man plutselig en improvisert pizzafest med tre av naboene fordi man bumper borti en av dem på vei inn med hver sin pizza.

Og så understreker jeg det Pessiana skrev.

Jeg har også flyttet fra diger enebolig med tilhørende diger tomt til rekkehus (selveier). Jeg stortrives og skal aldri inn i enebolig igjen. Mitt rekkehus er gammelt og det er selvfølgelig behov for vedlikehold. Men det er vesentlig mindre som må gjøres enn i det gamle to vegger mot en hel haug på eneboligen. Pluss mindre hage.

Naboene mine er supre og ungene stortrives. Ikke er det mer lytt enn at jeg lever fint med det heller (enslig voksen mann på en side, eldre ektepar som bor mer på hytta enn hjemme på den andre). Velfungerende velforening har vi også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.