Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen siste–liten-tips til Berlin for noen som egentlig ikke er så glad i byen?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-15, 20:10   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen siste–liten-tips til Berlin for noen som egentlig ikke er så glad i byen?

Jeg har vært i Berlin flere ganger, og har aldri fått helt sansen for byen. Det er liksom bare store, åpne gater og svære hus og that's it. Jeg vet at det er veldig hipt og moderne å like Berlin, men jeg innser at jeg må vær gammeldags og kjedelig og elske London i stedet.

Jeg har fulgt tips herfra (i andres berlintråder) før, men det har ikke vært så vellykket, vi reiste blant annet vestover til det som liksom er en gammel del av Berlin, sist vi var her, og det var omtrent som å være i gågata i Haugesund. Ganske tråkig. Jeg syns også KaDeWe er helvede på jord. Jeg liker ikke betongarkitektur og brutale bygg, jeg blir forvirret av mye moderne kunst. Jeg syns Pompidou-senteret i paris var mest stygt og besynderlig og det betongensenteret (Barbican?) i London var jo interessant, men grusomt deprimerende. Det sugde virkelig livsgnisten ut av meg.

Så der. Ikke enkel å gjøre til lags altså. Så jeg trenger min egen "Berlin for de ukule"-tråd.

Jeg vil gjerne ha tips om
- restauranter til lunsj og middag
- show eller konserter eller lignende som er tilgjengelig også for de med meget rusten skoletysk (sist jeg var i Berlin så jeg et FANTASTISK burlesque-show, men det var som en del av et arrangement, så jeg vet ikke hvor man går for slikt eller hvordan man finner ut hva som er bra)
- gallerier eller museer som er fine for sånne som meg

Plis?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28.