|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Noen siste–liten-tips til Berlin for noen som egentlig ikke er så glad i byen?Jeg har vært i Berlin flere ganger, og har aldri fått helt sansen for byen. Det er liksom bare store, åpne gater og svære hus og that's it. Jeg vet at det er veldig hipt og moderne å like Berlin, men jeg innser at jeg må vær gammeldags og kjedelig og elske London i stedet.
|
|
|
#2 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen siste–liten-tips til Berlin for noen som egentlig ikke er så glad i byen?Vi tok trikken til Prenzlauer berg når vi var der og endte opp med å tilbringe store deler av byferien der. Fine parker, koselige gater, små butikker med mye rart i og masse små kafeer.
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Noen siste–liten-tips til Berlin for noen som egentlig ikke er så glad i byen?Trikk? Eller bane? U eller sånn S? Jeg syns kollektivsystemet her er veldig forvirrende.
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Noen siste–liten-tips til Berlin for noen som egentlig ikke er så glad i byen?
Omg! Jeg kunne ha skrevet dette ordrett! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
stressmonster
Sv: Noen siste–liten-tips til Berlin for noen som egentlig ikke er så glad i byen?
Du kommer dit med både S-bahn og trikk. Det er ikke langt. Tar kun noen minutter. Vi styrte også litt med det der trikk, tog og bane. Det er jo bare et virvar egentlig. Det er lettere med bahn for da vet man i det minste hvor man skal gå av. Med trikken endte vi ofte med å gå litt.
(2005) (2010) (2012) Sist redigert av Meissa : 26-09-15 kl 20:47. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Noen siste–liten-tips til Berlin for noen som egentlig ikke er så glad i byen?Jeg elsker Berlin og synes London er langt kjipere. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
stressmonster
Sv: Noen siste–liten-tips til Berlin for noen som egentlig ikke er så glad i byen?https://fassbender-rausch.de/schokol...den-geschaeft/
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Noen siste–liten-tips til Berlin for noen som egentlig ikke er så glad i byen?Potsdam og slottvandring høres spennende ut! Fortell gjerne mer!
|
|
|
#9 |
|
stressmonster
Sv: Noen siste–liten-tips til Berlin for noen som egentlig ikke er så glad i byen?Her finner du forresten noen restauranttips fra en annen tråd på fp:
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
I Potsdam er det mange slott og nydelige hager. De ligger på ett område og det er derfor overkommelig å gå mellom. Har du Berlinkort som omfatter Potsdam kan du ta toget kjapt ut dit. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Noen siste–liten-tips til Berlin for noen som egentlig ikke er så glad i byen?Du spiser i hvert fall frokost/ lunsj her http://www.cafeeinstein.com |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Noen siste–liten-tips til Berlin for noen som egentlig ikke er så glad i byen?Du må til østberlin, ikke vestover. Det er der det er hyggelig. Friedrichshain, rundt Kopernikusstrasse og de gamle fabrikkhallene i Revalerstrasse. Og Prenzlauer Berg rundt Kollwitzplats.
|
|
|
#13 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Noen siste–liten-tips til Berlin for noen som egentlig ikke er så glad i byen?Jeg elsker deg! Har vært i Berlin, med Berlinelskere, Berlinkjennere og en som bor der, men liker ikke byen |
|
|
|
|
|
#14 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Noen siste–liten-tips til Berlin for noen som egentlig ikke er så glad i byen?Jeg elsker Berlin! Undergrunnen i Berlin var mitt første møte med annen kollektivtransport enn Mørelinjens to daglige avganger da jeg var 16, og jeg syntes det var ganske enkelt, egentlig. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Noen siste–liten-tips til Berlin for noen som egentlig ikke er så glad i byen?Ja, om du tar toget til Krumme Lanke kommer du til et helt fantastisk rikmannstrøk ned Fischerhüttestrasse med alt fra funkisvillaer til noe som ser ut som heksa i Hans og Grete sitt hus. Da kommer fu inn i Grünewaldskogen. Også må du besøke den nedlagte flyplassen Tempelhof hvor folk har piknik, går på rulleskøyter og blir dratt på rullebrett av sånne wakeboard-fallskjermer.
|
|
|
#16 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Noen siste–liten-tips til Berlin for noen som egentlig ikke er så glad i byen?Jeg har bodd hos venner i det strøket flere ganger, Talluah, det er ganske stilig. (Og noen lysår unna arbeiderklassebygda jeg vokste opp i, det var et lite kultursjokk. Sist redigert av Cuyahoga : 26-09-15 kl 23:56. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Glamorøs
|
Det kan jeg tenke meg! Jeg så omtrent sånn her ut da jeg gikk rundt i strøket:
|
|
|
#18 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Noen siste–liten-tips til Berlin for noen som egentlig ikke er så glad i byen?Min første joggetur i Grünewald første gang jeg var der inneholdt også mitt første møte med konseptet "klassisk tysk nudiststrand". Venninna mi og jeg var helt målløse. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Noen siste–liten-tips til Berlin for noen som egentlig ikke er så glad i byen?Takk for masse tips! Og fint å se flere Berlinskeptikere også.
|
![]() |
|
|