Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-15, 11:17   #10
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn som "kjører" bil - varsler man politiet?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg pleier ikke være så binær at det gjør noe angående risiko og bilsikring, og har sant å si himlet litt over dem som går i fistel over forovervendt sete til en 1-åring når man kjører på bare småveier, for eksempel.

Men akkurat airbag har jeg respekt for, og den utløses ved relativt små smeller. Altså ville jeg ikke reagert noe særlig om du hadde puttet ungen løst i baksetet de femti metrene, rine. Men å sette et barn rett foran noe som kommer i 100 km/t i barnets hodehøyde og veldig sannsynlig knekker nakken på det, bare med et ganske lite dunk, det syns jeg er en veldig unødig risiko.

Jeg er også der. Jeg har kjørt med unge på fanget opp til hytta (altså de siste metrene etter grinden på grusvei), men det var i en gammel bil før airbag. Jeg er restriktiv som fy ellers og ingen unger får sitte foran med mindre de er høye nok.

Så det utgår for min del å kjøre med unger på fanget.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:45.