Hva slags mat lager du i feriebolig?
Når du er på ferie og leier hus/leilighet, hva slags mat lager du da?
Etter at vi fikk barn har vi stort sett leid hus eller leilighet på ferie (som regel i England), og da har jeg hver gang sett for meg at jeg skal slå meg løs i alskens spennende ingredienser og lage masse deilig mat. I praksis blir jeg helt overveldet og kommer ikke på noe fornuftig, og ender opp med å raske med meg noe fra ferdigdisken på M&S.
OK, kanskje ikke fullt så ille, vi har noen sikkerstikk som vi alltid lager en eller annen variant av, da; god biff med soppsaus, grønnsaker og poteter av noe slag, fisk med smørsaus (og gjerne salturt ), pasta med mozzarella og mengder av friske grønnsaker. Men jeg vil lage noe mer, noe skikkelig godt som likevel ikke gjør at jeg tilbringer halve ferien på kjøkkenet.
Hovedutfordringen er vel egentlig at jeg synes det er vanskelig å lage mat uten arsenalet av krydder, oljer, eddik og andre greier jeg har i skap og skuffer på eget kjøkken - jeg vil jo ikke handle masse greier for å bruke bittelitt og kaste resten.
Jeg trenger med andre ord tips til noe skikkelig snadder som kan lages med enkle ingredienser. 
Sist redigert av Novla : 22-02-16 kl 12:19.
|