|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva slags mat lager du i feriebolig?Når du er på ferie og leier hus/leilighet, hva slags mat lager du da?
Småen 2010, Knøttet 2013 Sist redigert av Novla : 22-02-16 kl 12:19. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags mat lager du i feriebolig?Fin tråd:-)
|
|
|
#3 |
|
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags mat lager du i feriebolig?Førstkommende ferie er for øvrig til Yorkshire om et par uker. Vi kommer til å legge inn en bestilling hos Ocado, der er flere slaktere, marked flere dager i uken (der jeg håper det f. eks. kan være mulig å få god fisk) og noe som ser ut som en glimrende gårdsbutikk. Så med tanke på hva som er mulig å lage kommer vi med andre ord til å ha tilgang til et godt utvalg av ingredienser.
|
|
|
#4 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva slags mat lager du i feriebolig?Bra med tips. Vi spiser ikke ute hver dag når vi er på ferie. Det går i noe helt enkelt, som fersk pizza eller fra frysedisken, spagetti og kjøttsaus på pose eller på glass, småpølser og pommes, ellers ferdig mat som varmes opp, ostesmørbrød eller noe.
|
|
|
|
#5 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hva slags mat lager du i feriebolig?Vi ferierer i Italia. Der er middagene spagetti med blå, hvite skjell, kjøttboller eller annet, stekt eller grillet kjøtt med rotgrønnsaker og salat, "hjemmelagde pølser" med risotto, myk mozzarella og tomater. Vi har med oss salt og pepper. Vi kjøper friske urter og en god olivenolje. Vi savner kun norsk smør.
|
|
|
|
#6 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hva slags mat lager du i feriebolig?Jeg synes det funker best med enkle retter av ferskt kjøtt eller fisk, grønnsaker og ris/pasta/potet, og minst mulig sammenblandede masseingrediensretter. Da kommer man langt med bare salt og pepper til krydder, særlig hvis man har hvitløk i tillegg.
|
|
|
#7 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Hva slags mat lager du i feriebolig?Jeg liker godt grove pølser. Helst ferske., Det har vi alltid når vi er på ferie. Gjerne stekt i ovn over masse gode grønnsaker.
|
|
|
#8 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Hva slags mat lager du i feriebolig?Når vi er på ferie i utlandet, er eg veldig glad i å bruke god tid i butikkar med framand vareutvalg og å lage spennande middagar. Eg har for øvrig begynt å lage ein "hytteboks" som står ferdig pakka med ymse krydder og oljer i små posar. Tanken er at den skal vere i bagasjen min, slik at ikkje svigerfamiliemedlem som ikkje har peiling bruker den gode olivenolja til å smøre inn rista på grillen og liknande. Eg tenker det er naturleg å ha noko slikt i bagasjen ved leige av feriehus og.
|
|
|
|
#10 |
|
Klar
|
Sv: Hva slags mat lager du i feriebolig?Skal vi se... Middag på veikro på lørdag, pizza laget av ferdigbunn, saus og topping i går og meksikansk gryte med salat i dag. Enkel bevertning, mao. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Hva slags mat lager du i feriebolig?
Nei, pepper er eit must, altså.
|
|
|
|
#13 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva slags mat lager du i feriebolig?Vi har leid hus i Italia noen ganger, og da syns jeg det var gøy å bruke de spennende råvarene som fins der og lage noe ekstra godt de dagene vi ikke spiste ute. Det ene stedet hadde vi til og med steinovn til pizza i hagen. Jeg kjøper små pakker med krydder, olje osv. Det koster gjerne ikke allverden, noe kan bli med hjem og noe kan evt. bli igjen i feriehuset. Ofte er det litt sånt i husene også syns jeg. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
kamerat
|
Sv: Hva slags mat lager du i feriebolig?Jeg har en tendens til å henfalle til to-ingredienser-metoden.
|
|
|
#15 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva slags mat lager du i feriebolig?Dersom vi er i leiligheten i Spania, er det jo som å være på hytta. Der har vi masse krydder, oljer osv, så da kan vi lage det meste. Om sommeren blir det mye grilling, både biff, kylling, hamburgere ++ |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Hva slags mat lager du i feriebolig?Vi griller mye på sommeren. Kjøtt, fisk, kylling, burgere.. Tilbehør er gjerne salat, godt brød og smør eller hvitløksmajones. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags mat lager du i feriebolig?Vi leide leilighet i Tyrkia i fjor og laget forskjellig kjøtt med salat inntil, stort sett. Kjøpte salat og litt pommes frites i restauranten på leilighetskomplekset, så stekte vi kjøtt inntil selv. Veldig enkelt! Og billig... Handlet på lokale supern og flere fulle bæreposer med alt fra kjøtt til frukt og juice og alt - 300 kr.
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva slags mat lager du i feriebolig?Vi er som regel i Danmark og lager gjerne kjøtt, kylling, ris og pasta, slike ting. Salat til.
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva slags mat lager du i feriebolig?Når vi er på "hytta" på Kreta lages det laks, grillmat, nachos, pizza.
|
|
|
|
#20 |
|
I mål
|
Sv: Hva slags mat lager du i feriebolig?Når vi er på "vår" (opphavets) hytte går det gjerne i en blanding av ulike pastaretter, kylling, salater, skalldyr og fisk fra den lokale fiskebutikken. |
|
|
|
![]() |
|
|