Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!
Vi har kjøpt ny leilighet og med det følger et kjøkkent vi ikke akkurat hadde valgt selv. Vi tror det er i rimelig god stand, og virket solid på visning. Jeg er generell motstander av å kvitte seg med velfungerende ting, men skal ikke stikke under stol at dette kjøkkenet ikke akkurat er velfungerende for oss. Vi trenger mye mer benkeplass: vi snakker espressomaskin, brødboks og vannkoker som er i daglig bruk, samt plass til å faktisk lage maten, og vi trenger mer oppbevaringsplass. Vi må jo ha plass til mine 369 ulike pepperkakeformer, for eksempel. For å ikke snakke om alle de rare krydderne og tørkede sakene jeg til stadighet drar med meg hjem.
Utenfor bilderammen er intet mindre enn tre dører, en til gangen, en til spisestuen og en til barnerommet. Så det er ikke noe særlig mer plass enn det dere ser, bortsett fra til kjøleskap.
Vi hadde opprinnelig tenkt å sette inn et hjørneskap til venstre for komfyren, men det går jo ikke, siden modulene er 60 dype, og den bare er 40. I hjørnet til venstre for vinduet skal vi ha en liten sittenisje. Planen var å ha sittebenker med oppbevaring under. Behagelig sitteplass på kjøkkenet er et must.
Så hjelp meg å se hvordan dette kjøkkenet kan funke!

Legger til mitt siste spørsmål her også, for helt nye lesere: Et spørsmål til: Benken dere ser er ganske lys. Går det an å sette de inn med noe pigmentert olje for å gjøre den mørkere? Blir det fint? Er det lett å vedlikeholde?
Sist redigert av Tallulah : 17-09-17 kl 10:16.
|