Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-16, 10:41   #1
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!

Hva med en "kaffestasjon" på motsatt vegg? Type 1 meter bred med kolonialskuffer under, benk til vannkoker, brødrister og kaffemaskin. Og så overskap over der igjen. Veldig traust løsning, men det gir litt benkeplass og plass til pepperkakeformer. Men jeg ser ikke helt om det er plass?

Gammel 07-05-16, 10:46   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Lage kjøkkenbenk hele veggen under vinduet? Med skuffer.

Men de kan man jo ikke dra ut pga komfyren?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg har ikke peiling, men gratulerer med ny leilighet.

takk!

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Hva med en "kaffestasjon" på motsatt vegg? Type 1 meter bred med kolonialskuffer under, benk til vannkoker, brødrister og kaffemaskin. Og så overskap over der igjen. Veldig traust løsning, men det gir litt benkeplass og plass til pepperkakeformer. Men jeg ser ikke helt om det er plass?

Men da får vi ikke plass til kjøkkenbord?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-16, 10:59   #3
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men de kan man jo ikke dra ut pga komfyren?
takk!

Men da får vi ikke plass til kjøkkenbord?

Fra vinduet og mot ovnen må det uansett være åpent under benken på grunn av skuffeseksjonen (litt upraktisk men det vil funke) varmeovnen under vinduet og komfyrer. Men det blir mye benkeplass hele veien og mange skuffer fra veggen og bort til vinduet. Under der det ikke er skuffer kan du jo ha en høy krakk så kan man sitte der å se ut av vinduet.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-16, 11:07   #4
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Fra vinduet og mot ovnen må det uansett være åpent under benken på grunn av skuffeseksjonen (litt upraktisk men det vil funke) varmeovnen under vinduet og komfyrer. Men det blir mye benkeplass hele veien og mange skuffer fra veggen og bort til vinduet. Under der det ikke er skuffer kan du jo ha en høy krakk så kan man sitte der å se ut av vinduet.

Men den løsningen vil uansett bare gi en 40 cm djup benk. Jeg ville ha bygd om hele kjøkkenet. (Vi solgte en tre år gammel kjøkkeninnredning fordi den ikke fungerte for oss, men jeg syntes det kunne forsvares, siden vi ikke skal flytte mer.)

Om det er viktig å beholde den innredninga som den er, så ville jeg ha bygd øy og tenkt nytt rundt sitteplassen. Kanskje det blir plass til både lav skufferad med sittepute langs vindusveggen OG ei øy? Da ryker vel kjøkkenbordet, men.

Gammel 07-05-16, 11:12   #5
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Kan du ikke bygge øy med bordplate som stikker litt ut på begge sider? Da kan du ha barkrakker rundt, og redder både spiseplass og oppbevaring.

Gammel 07-05-16, 11:31   #6
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ingen kunstner så bær over med meg.
Jeg ville skrådd benkeplata mot ovnen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (8,7 KB, 80 visninger)

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-16, 12:16   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Kan du ikke bygge øy med bordplate som stikker litt ut på begge sider? Da kan du ha barkrakker rundt, og redder både spiseplass og oppbevaring.

Jeg er ingen kunstner så bær over med meg.
Jeg ville skrådd benkeplata mot ovnen.

Hm, ja, begge disse er en mulighet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-16, 11:45   #8
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Ja, det kan være en plan. Et slags kombinert kjøkkenbord og bakebenk midt i rommet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.