Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?
Har faktisk tenkt en del på dette. For to år siden (2015) hadde jeg som nyttårsforsett å rydde i skap, og i matskapet var det mye gammel tørrmat, hermetikk og eksotisk krydder. Da jeg endelig var sånn nogenlunde ajour oppdaget jeg at myndighetene ba oss om å ha et "lite kriselager" hjemme. Det var riktignok mest ment mot ekstemvær, ala at man måtte sitte alene i huset sitt uten strøm i 3-4 dager fordi veien var ødelagt og alle helikoptrene måtte prioritere å transportere ut gamle, syke og gravide.
Da ble jeg fornærmet, gitt! Alt arbeidet - og jeg som var så stolt av mine ryddige skap, og så backstabbet av myndighetene. Faktisk snakket vi en del om det hjemme da (litt annen vinkling enn i denne tråden, selv om vi var innom zombier faktisk)
Jeg har vel konkludert med at jeg er en rebell og ikke blir å bygge opp noe hermetikklager uansett. (Jeg bor også ganske sentrumsnært i Trondheim så faren for å bli isolert er vel uansett veldig liten.)