Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-17, 14:57   #261
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forbereder du deg på apokalypsen?

Har faktisk tenkt en del på dette. For to år siden (2015) hadde jeg som nyttårsforsett å rydde i skap, og i matskapet var det mye gammel tørrmat, hermetikk og eksotisk krydder. Da jeg endelig var sånn nogenlunde ajour oppdaget jeg at myndighetene ba oss om å ha et "lite kriselager" hjemme. Det var riktignok mest ment mot ekstemvær, ala at man måtte sitte alene i huset sitt uten strøm i 3-4 dager fordi veien var ødelagt og alle helikoptrene måtte prioritere å transportere ut gamle, syke og gravide.

Da ble jeg fornærmet, gitt! Alt arbeidet - og jeg som var så stolt av mine ryddige skap, og så backstabbet av myndighetene. Faktisk snakket vi en del om det hjemme da (litt annen vinkling enn i denne tråden, selv om vi var innom zombier faktisk)

Jeg har vel konkludert med at jeg er en rebell og ikke blir å bygge opp noe hermetikklager uansett. (Jeg bor også ganske sentrumsnært i Trondheim så faren for å bli isolert er vel uansett veldig liten.)

Gammel 20-02-17, 15:08   #262
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det finnes jo egne forum for sånt, og når jeg ser i trådene der innser jeg hvor sørgelig tynt jeg ligger an, hvis katastrofen skulle inntreffe.

Gammel 20-02-17, 15:29   #263
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Viktig med vinglass og tallerkener for å holde moralen oppe i en krisesituasjon.

Å, så fin tanke. Jeg ser for meg oss i familien ute i skauen. Fluefiskern av en mann ordner mat, ungene plukker bær og kvister, bikkja holder ulv, gaupe, bjørn, rev og elg på avstand mens jeg drikker champagne siden av bålet og dekker på med servietter, stettglass og tallerkner på stubbene rundt.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 20-02-17, 15:51   #264
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det dere sier om katastrofer og internett som er nede fikk meg til å tenke litt. Så nå har jeg printet oppskriften på gulrotkake. Skal også kjøpe lommelykt.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Gammel 20-02-17, 16:37   #265
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har nunchaku. Og jeg er dum nok til å bruke den!

Gammel 20-02-17, 16:38   #266
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Å, så fin tanke. Jeg ser for meg oss i familien ute i skauen. Fluefiskern av en mann ordner mat, ungene plukker bær og kvister, bikkja holder ulv, gaupe, bjørn, rev og elg på avstand mens jeg drikker champagne siden av bålet og dekker på med servietter, stettglass og tallerkner på stubbene rundt.

Ja, noen må jo ta seg av de viktige tingene.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 20-02-17, 17:01   #267
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg har ikke en perm, mer løse notater i huet. Vi åpner våpenskapet og tar med oss det vi har der før vi legger turen nordover. Målet er huset i nord, der er vi selvberget med vann, kjøtt, fisk og ved, men vil slite med strømmen.

Sørover! Dra sørover. Mye finere der!
Vi skal ikke ha den der zombiedriten nordover!!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 20-02-17, 17:24   #268
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenk om du får zombiekuer, Floksa!

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 20-02-17, 17:26   #269
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vil det være garantert zombiefritt nordover eller?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 20-02-17, 18:26   #270
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Vil det være garantert zombiefritt nordover eller?

Neida. Bedre å dra langt sørover, som Floksa sier. Tryggere der.

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv  
Gammel 20-02-17, 18:26   #271
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Du har sett Black Sheep, I assume.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 20-02-17, 18:31   #272
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kyr ser jo ut som zombier allerede.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 20-02-17, 18:55   #273
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Jeg har nunchaku.

Er det en slags zombieku?

Gammel 20-02-17, 19:23   #274
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Bør jeg oppdatere permen for hva jeg skal gjøre når jeg vinner 20 mill i Lotto i samme slengen? Er det dumt å ha disse permene ved siden av hverandre? Hva om jeg i en stresset situasjon tar feil perm og begynner å pusse opp kjøkkenet mens verden går under rundt meg?

Der satt jeg isen i halsen gitt.

Seriøst du kan ikke ha de to permene i samme rom. Hva om noen fant lottopermen og passet ditt. Da blir det vanskelig å møtes der du vet.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 20-02-17, 20:18   #275
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Er det en slags zombieku?

Nå så jeg for meg Bruce Lee veive rundt med en halvfillete ku.
Det var sikkert morsommere i hodet mitt.

Gammel 20-02-17, 20:27   #276
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.

Sir Limpalot sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det finnes jo egne forum for sånt, og når jeg ser i trådene der innser jeg hvor sørgelig tynt jeg ligger an, hvis katastrofen skulle inntreffe.

Tror ikke du ligger så mye tynnere an enn gutta der inne som sverger til sølvvann som medisin.
Da stiller jeg spørsmål ved kunnskaper om andre overlevelsesrelaterte ting, også, for å si det forsiktig.

Gammel 20-02-17, 20:36   #277
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

Tror ikke du ligger så mye tynnere an enn gutta der inne som sverger til sølvvann som medisin.
Da stiller jeg spørsmål ved kunnskaper om andre overlevelsesrelaterte ting, også, for å si det forsiktig.

De kommer jo ikke til å leve _frem til apokalypsen_ engang, de der!

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv  
Gammel 20-02-17, 20:39   #278
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg googla zombiecow og kommer aldri mer til å få sove

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 20-02-17, 20:49   #279
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Apokalypsen inngår ikke i min femårsplan foråsiesånn.

Gammel 20-02-17, 20:56   #280
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

De kommer jo ikke til å leve _frem til apokalypsen_ engang, de der!

Tja... hvis de gjør det blir det jo lett å finne ut hvem som har gode lagre av mat, vann og våpen: det er bare å følge etter det blå folket.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.